Cum să creezi un mediu de lucru eficient pentru angajați?

Cultura organizațională influențează într-o mare măsură productivitatea angajaților la locul de muncă. Beneficiile pe care aceștia le primesc, cât și mediul în care își desfășoară activitatea sunt factori care determină eficiența, motivația și implicarea..

Ba mai mult, pe o piață cu oferte de muncă diverse, companiile trebuie să rămână competitive pentru a-și păstra angajații valoroși. Fluctuația de personal este o problemă tot mai stringentă pentru organizații, iar fidelizarea angajaților și crearea unui mediu de lucru eficient reprezintă aspecte obligatorii pentru acele firme care își doresc să rămână competitive pe piață.

- Publicitate -Domeniile Ostrov

Angajații apreciază un loc de muncă echilibrat, care susține dezvoltarea și creșterea continuă. Beneficiile extrasalariale, oportunitățile de avansare în carieră, cât și echilibrul dintre viața personală și cea profesională îi determină pe angajați să rămână în companie sau să aleagă un loc de muncă în detrimentul altuia.

Mediul de lucru are un impact major asupra productivității angajaților și asupra percepției acestora despre compania angajatoare. Pentru a crea un mediu de lucru eficient, este important ca organizațiile să țină cont de câteva aspecte esențiale.

Asigură-le angajaților șanse egale de promovare

Oportunitățile de carieră sunt un criteriu important atunci când un candidat alege organizația din care dorește să facă parte. Dezvoltarea profesională este un element esențial pentru angajați, iar companiile trebuie să ofere mediul propice pentru creștere și evoluție.

Posturile dintr-o organizație trebuie proiectate astfel încât fiecare dintre poziții să permită promovarea pe un nivel superior, iar fiecare dintre angajați trebuie să aibă șansa de a promova. Pentru a identifica potențialul fiecărei persoane, managerii pot organiza ședințe sau sesiuni de feedback individuale, în care angajații să aibă ocazia de a discuta despre așteptările lor cu privire la carieră și la ascensiunea profesională în companie.

Indiferent de modalitatea în care se va decide promovarea, un lucru esențial este ca fiecare dintre angajați să poată beneficia de un plan de carieră și de oportunitatea de a crește în ierarhia organizației.

Stabilește o ofertă salarială relevantă pe termen lung

Stabilitatea, mai ales cea financiară, este un aspect definitoriu pentru un loc de muncă, iar una dintre cele mai puternice motivații o reprezintă oferta salarială și creșterile salariale în acord cu inflația și puterea reală de cumpărare.

Este important ca oferta salarială, dublată de beneficii, să rămână la fel de relevantă odată cu trecerea timpului deoarece prioritățile personale sunt diferite, dar la fel de legitime. Astfel, oferta salarială și ar trebui să satisfacă nevoile financiare ale angajaților, fie că este vorba despre nevoi și achiziții absolut necesare, fie că este vorba despre investiții care să îi ajute să își rotunjească veniturile.

Oricare ar fi obiectivele lor, angajații pun preț pe dezvoltarea unor planuri pe termen lung și doresc să se asigure că veniturile vor putea susține acest demers.

Studiază metodele constructive de a da feedback

Feedback-ul este un instrument extrem de relevant în procesul de motivare al angajaților. Oferit într-un mod corect, acesta are puterea de a trasa noi direcții și de a îmbunătăți performanța personalului. Totodată, feedback-ul construiește premisele unei comunicări transparente la nivel organizațional și are un rol important în procesul de învățare.

Scopul sesiunilor de feedback nu este acela de a demoraliza sau de a mustra angajatul, ci de a-i oferi informații valoroase, evaluând activitatea sa și găsind soluții de îmbunătățire. Dacă ai identificat elemente mai puțin mulțumitoare în activitatea angajatului, adu-i la cunoștință aceste aspecte, însă nu uita să menționezi și lucrurile pozitive.

Motivează angajații prin beneficii

Beneficiile extrasalariale pot face diferența atunci când este vorba despre crearea unui brand de angajator. Deși beneficiile adiționale salariului au devenit un element uzual pentru multe dintre companii, modalitatea în care acestea sunt alese și acordate contează în egală măsură.

Bonurile de masă, asigurările de sănătate sau teambuildingurile sunt beneficii comune, care au devenit de-a lungul timpului o normă printre angajatori. Organizațiile ar mai putea să ofere zile libere plătite în plus față de concediul de odihnă obligatoriu, cât și flexibilitate în ceea ce privește programul de muncă, beneficii care țin de modul de lucru. Totodată, aceștia pot oferi prime de vacanță sau sume de bani pentru activități recreative, dovedind preocupare pentru starea de bine a persoanelor care lucrează în companie.

Evită acțiunile care pot fi asimilate cu micromanagementul

Micromanagementul poate deveni dăunător, având implicații serioase în scăderea productivității, a motivației și creativității angajaților. Pentru a evita practicarea acestui tip de management, lasă angajații să devină un factor de decizie și acordă autonomie fiecărei persoane, respectând experiența și priceperea sa.

Micromanagementul este asociat cu o implicare excesivă a managerului la nivelul fiecărei sarcini și a fiecărui proiect. Deși de realizarea obiectivelor unui proiect depinde și succesul organizației per ansamblu, o practică de management sănătoasă poate fi asociată cu delegarea responsabilităților, feedback constant dinspre angajați înspre manager, decizii la nivel de grup, autonomie în rezolvarea sarcinilor.

Mediul de lucru are o influență directă asupra succesului unei afaceri. Angajații își doresc să obțină mai mult decât un loc de muncă și un salariu, căutând constant oportunități de dezvoltare. Prin urmare, a investi în crearea unui mediu de lucru eficient va aduce beneficii nu doar pentru angajați, ci și pentru compania angajatoare.

- Publicitate -

Restaurantele Sphera Franchise Group din România au 4 milioane de clienți în fiecare lună

Lunar, restaurantele operate de Sphera Franchise Group în România servesc peste 4 milioane de consumatori. Compania este francizor al...

GapMinder Fund II investește în Parol, startup-ul jurnaliștilor Claudiu Pândaru și Alex Livadaru

GapMinder Fund II, fond de capital de risc dedicat companiilor de tehnologie create în România și în Europa de...