Creșterea costurilor afectează revenirea consumului după pandemie

Cum era de așteptat, cei care resimt cel mai acut acest impact sunt persoanele cu venituri mici (62%), arată studiul EY – Future Consumer Index.

Rezultatele studiului arată că și persoanele cu venituri medii (48%) și cele cu venituri mari (42%) resimt, de asemenea, presiunea costurilor.

Piețele emergente sunt cel mai puternic afectate, 62% dintre respondenți menționând că alegerile lor de consum sunt determinate de prețurile accesibile (77% în Africa de Sud, 64% în India, 63% în Brazilia, 42% în China).

Spre comparație, 45% dintre respondenții din piețele dezvoltate au menționat acest aspect (50% în SUA, 52% în Canada, 42% în Marea Britanie, 40% în Franța).

Potențiala creștere a prețurilor și anticiparea unor noi variante de COVID-19 îi determină pe consumatori să își limiteze pe mai departe consumul, să opteze pentru alternative mai ieftine și să cumpere mai puține produse neesențiale.

Printre principalele articole pentru care respondenții spun că vor cheltui mai puțin se numără îmbrăcămintea (38%), cosmeticele și produsele de înfrumusețare (35%) și alcoolul (30%).

Mulți caută deja alternative mai ieftine pentru alimentele proaspete (20%) și alimentele ambalate (19%).

Incertitudinea privind gestionarea costurilor de trai în creștere îi determină pe aproape două treimi (60%) dintre respondenți să-și dorească să economisească mai mult în viitor, iar 39% dintre ei spun că au deja ca obiectiv să economisească, mai degrabă decât să cheltuiască.

Cei mai economi sunt cei din Africa de Sud (56%), Indonezia (54%) și din Mexic, Brazilia și Argentina (toate cu 51%).

CITEȘTE ȘI: 62% dintre românii din familiile moderne sunt mulțumiți de starea financiară

- publicitate -

articole noi