Câți bani au cheltuit românii în marile rețele de retail pe parcursul anului 2023

22,5 miliarde de euro, respectiv peste 60% din total, reprezintă cumpărături efectuate în supermarketuri și hipermarketuri

Românii au cheltuit anul trecut 36 de miliarde de euro în marile rețele de retail, sumă cu 11% mai mare comparativ cu 2022, din care peste 60% din total reprezintă cumpărături efectuate în supermarketuri și hipermarketuri.

În topul cheltuielilor realizate de români în 2023 urmează magazinele de bricolaj (3,6 miliarde de euro, 10%), magazinele electro-IT (3,3 miliarde, 9%) și modă (2,2 miliarde de euro, 6,1%).

Bijuteriile (212 milioane euro, 0,6% din vânzările totale), magazinele de încălțăminte (356 milioane de euro, 1%) și cele de cosmetice (458 milioane de euro, 1,3%) au avut cele mai mici ponderi în coșul de cumpărături.

Toate cele 12 segmente analizate de Cushman & Wakefield Echinox au consemnat vânzări peste cele din 2023, cele mai mari creșteri fiind raportate pe segmentul cosmeticelor (33,5%).

Urmează magazinele specizate – petshopuri, farmacii specializate, puncte de vânzare ziare, tutun etc (20,4%), articolele pentru copii (17,5%) și restaurantele și cafenelele (14,5%).

Cele mai reduse rate de creștere ale rulajului în 2023 față de 2022 și sub nivelul inflației au fost raportate de segmentele DIY (3%), Home & Deco (4,8%), Bijuterii (6%), Electro – IT (8,3%) și Articole sportive (8,6%).

Împreună, cei 116 de retaileri analizați operează peste 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcționând în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale. 

CITEȘTE ȘI: One Cotroceni Park va avea o zonă de retail de dimensiunea unui mall

- Publicitate -

InstaSun, invenția 100% românească evaluată la 4 milioane de euro

Lansat pe piața locală în 2023, InstaSun este un dispozitiv care aplică automat și uniform ulei de protecție solară...

Comenzile de aparate de aer condiționat au crescut de peste două ori anul acesta

În prima jumătate a acestui an, comenzile de aparate de aer condiționat au crescut de peste două ori față...