Cel mai important eveniment din 2020 a fost criza medicală ale cărei efecte s-au văzut în mod direct în comerț.
Agenția Optimized remarcă două tendințe esențiale care se vor menține și crește în ritm accelerat și în 2021: cererea pentru o gamă mai largă de produse și îmbinarea prezenței online cu cea offline a comerciantului.
În primul caz, în 2020, consumatorii au comandat online mai multe alimente și produse de curățenie, igienă și esențiale pentru casă.
În cel de-al doilea caz, jucători din HoReCa și antreprenori din zona magazinelor cu produse de nișă s-au văzut nevoiți să se adapteze mediului online și să-și schimbe canalul prin care au contact direct cu clienții.
Crește zona de marketplace
În 2021, e preconizată o creștere în zona marketplace, unde micii comercianți își vor lista produsele odată cu listarea pe propriile platforme.
În acest context, va fi remarcată o creștere a interesului atât pentru platforme de e-commerce mai performante, optimizate pentru achiziții de pe mobil și web, cât și pentru soluții de automatizare și fulfillment.
Una dintre cerințele clienților, în 2020 și anii precedenți, a fost de a ști cu o precizie destul de mare când ajunge coletul comandat online și de a putea urmări comanda încă de când este plasată până când este livrată.
Astfel, investiția în soluții CRM (Customer Relationship Management) și în parteneriate de natură logistică se va dovedi la fel de important ca oferta de produse.
Categorii care au crescut în 2020
Alimentele și produsele de igienă personală sau de casă au fost două categorii vedetă anul acesta. Totodată, în 2020, a crescut considerabil cererea pentru echipamente, accesorii și cursuri în zona de fitness și cooking.
Optimized a remarcat și un interes tot mai mare pentru produse din zona home & deco. Interesul consumatorilor de a investi bani în creșterea confortului de acasă se va menține la cote însemnate și anul viitor.
A apărut apelul video cu un reprezentant al magazinului
În ceea ce privește adaptarea pieței, condițiile din 2020 au dus la o cerință nouă: apel video pentru a interacționa cu un reprezentant al magazinului sau pentru a verifica produsul.
Această opțiune și-a dovedit utilitatea anul acesta, dar poate fi dezvoltată și pentru viitor.
Opțiunea de a iniția un apel video poate fi integrată cu ușurință atât în platforma web a comerciantului, cât și în aplicație (dacă există). Totodată, pot fi folosite platforme deja consacrate, ca Zoom, Meet sau WhatsApp.