Tendințe pe piața office în 2025: facilități premium, control al costurilor și revenirea la birou

Pentru majoritatea companiilor, costul este principalul criteriu strategic când aleg un spațiu pentru birouri

Chiriașii clădirilor de birouri se adaptează noului normal, iar cerințele lor reflectă o piață în transformare. Conform raportului global What Occupiers Want 2025, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield, focusul nu mai este doar pe suprafață, ci pe valoarea adăugată pe care o oferă spațiul.

După o perioadă de restrângere accentuată, doar 32% dintre chiriași intenționează să continue reducerea spațiului ocupat, semn că tendința începe să se inverseze. În același timp, dimensiunea medie a contractelor de închiriere a crescut cu 13% în ultimii doi ani.

Deși 40% dintre companii solicită angajaților să lucreze fizic doar 2-3 zile pe săptămână, unul din opt chiriași intenționează să își extindă spațiul, semnalând o reechilibrare între munca de acasă și cea de la birou.

Gradul de ocupare al birourilor crește

Rata medie de ocupare a spațiilor de birouri a ajuns la 51–60%, în creștere față de ultimii ani, dar încă sub nivelurile pre-pandemice de 65–75%. Astfel, doar 20% dintre companiile americane folosesc peste 50% din spațiul de birouri, iar peste 40% dintre companiile din EMEA și Asia Pacific raportează o utilizare superioară pragului de 50%.

Costurile – prioritate absolută

Pentru majoritatea companiilor, costul este principalul criteriu strategic. Într-un context marcat de incertitudine economică și instabilitate politică, optimizarea costurilor și rentabilitatea investițiilor devin esențiale în orice strategie imobiliară.

Ce vor chiriașii cu adevărat

Poate cea mai clară tendință este creșterea așteptărilor legate de experiența chiriașului. Nu mai e suficient ca un spațiu de birou să fie „bun” – el trebuie să ofere servicii, facilități și evenimente care să creeze valoare și conexiune.

85% dintre chiriași caută sprijin extins din partea proprietarilor, iar aproape jumătate (46%) sunt dispuși să plătească un preț premium pentru facilități și servicii de calitate superioară. Astfel, de la evenimente de networking și spații verzi, până la wellness, concierge și impact comunitar – biroul devine un ecosistem, nu doar un loc de muncă.

CITEȘTE ȘI | 36% dintre angajați cred că își vor relua activitatea la birou

- publicitate -

articole noi