KPMG a publicat raportul anul privind veniturile cluburilor care au caștigat campionatele de fotbal, sezonul trecut (2016-2017), în 15 țări din Europa, inclusiv România.
Real Madrid, campioana Spaniei și a Europei, are cele mai mari încasări, 671 milioane de euro, 21% din această sumă fiind realizată în ziua meciurilor, 37% din drepturile TV, 42% din vânzarea de produse. Mai mult, Real Madrid este dependentă în proporție de 12% din veniturile de la UEFA.
Campioana Germaniei, Bayern Munchen, este pe locul al doilea în acest top, cu încasări de 588 milioane de euro, 17% din această sumă fiind realizată în ziua meciurilor, 25% din drepturile TV, 58% din vânzarea de produse. Bayern Munchen este dependentă în proporție de 9% din veniturile de la UEFA.
Chelsea Londra, campioana Angliei, încheie podiumul, cu venituri de 420 milioane de euro. 18% din această sumă este realizată în ziua meciurilor, 45% din drepturile TV, 37% din vânzarea de produse. Chelsea nu a participat anul trecut în competițiile europene, prin urmare nu a realizat venituri din partea UEFA.
Juventus Torino, campioana Italiei, a realizat venituri de 412 milioane euro, 14% din această sumă fiind realizată în ziua meciurilor, 57% din drepturile TV, 29% din vânzarea de produse. Juventus este dependentă în proporție de 9% din veniturile de la UEFA.
Alte campioane care au realizat venituri anuale de peste 100 milioane de euro sunt Besiktas (Turcia) – 145 milioane euro, AS Monaco (Franța) – 144 milioane, Benfica Lisabona (Portugalia) – 128 milioane, Celtic Glasgow (Scoția) – 105 milioane.
Datorită parcursului în Champions League, AS Monaco este și clubul cu cea mai mare dependență de veniturile de la UEFA, sezonul trecut, cu 45% din totalul încasărilor.
Viitorul, venituri nesemnificative
Viitorul Constanța, campioana României, a realizat venituri de numai 3,2 milioane de euro seonul trecut, 7% din această sumă fiind realizată în ziua meciurilor, 75% din drepturile TV, 18% din vânzarea de produse.
În cifre, 2,4 milioane euro au fost încasați din drepturile TV, 0,6 milioane din vânzarea de produse, iar 0,2 milioane euro din vțnzarea de bilete pentru meciurile pe teren propriu.
Conform bilanțului, Viitorul a reușit să facă și un profit de 400.000 de euro, anul fiscal trecut.
Rata de ocupare a stadionului la meciurile de pe teren propriu
În ceea ce privește rata de ocupare a locurilor pe stadion, în meciurile de pe teren propriu, Bayern Munchen și Chelsea sunt lider, cu 100% din locuri ocupate la toate meciurile din sezonul trecut. Juventus a vândut 95% din biletele puse la dispoziție pentru meciurile de acasă, iar Feyenoord Rotterdam – 93%.
Viitrul Constanța este pe ultimul loc și în funcție de acest indicator, cu numai 2.083 de bilete vândute în medie / meci și o rată de ocupare a stadionului de numai 46%.
Real Madrid, cea mai urmărită echipă pe rețelele sociale
Real Madrid conduce detașat topul celor mai urmărite echipe pe rețelele sociale (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube), cu 208 milioane de persoane. Chelsea are 78 milioane de urmăritori, Bayern – 61,4 milioane, iar Juventus – 46,5 milioane.