ASF: Tranzacționările online, impulsionate de pandemie

Criza COVID-19 a accelerat tendința digitalizării din ultimii ani, aducând în prim plan o serie de oportunități, dar și de riscuri.

Conform ESMA (Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe), companiile din domeniul financiar folosesc analizele de date și machine learning pentru o serie de activități cum ar fi: administrarea riscului, detectarea fraudelor, cercetarea în zona clienților și stabilirea de strategii de investiții.

Oportunitățile digitalizării sunt clare, serviciile financiare devenind mai rapide, mai ieftine, mai transparente și mai eficiente.

Cu toate acestea, există riscuri, fiind dificil de explicat clienților o investiție sau un împrumut bazate pe algoritmi.

Un prim efect al  digitalizării accentuate este intrarea firmelor BigTech în zona financiară, beneficiind de avantaje competitive cum sunt rețelele vaste de clienți, accesul la finanțări ieftine și capacitatea de a gestiona valul de digitalizare.

O altă tendință observată în timpul pandemiei COVID-19 a constat în creșterea tranzacționărilor online de către investitorii de retail, mulți dintre aceștia încercând să profite de volatilitatea piețelor financiare.

ESMA împreună cu autoritățile naționale competente monitorizează atent noile evoluții și analizează oportunitatea implementării unor noi acțiuni de supraveghere.

La nivel european, Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe a început să folosească datele disponibile, raportate în baza prevederilor legale, pentru a monitoriza riscurile piețelor financiare.

De asemenea, Comisia Europeană a inițiat anumite propuneri legislative în zona activelor cripto și tehnologiilor DLT.

Bursele își revin

Începând cu luna ianuarie 2021, contagiunea a început să scadă ușor, ca urmare a introducerii programului de vaccinare în Uniunea Europeană, care a contribuit la reducerea incertitudinii și a generat un climat pozitiv pe burse.

Tendința de scădere a continuat și la începutul lunii februarie. Activitatea investițională la bursa de valori locală a crescut în luna ianuarie a acestui an cu 6,1% comparativ cu ianuarie 2020.

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...