Apple devine primul brand din lume evaluat la un trilion de dolari

Valoarea totală a brandurilor globale din Top 100 revenind pe o creștere de 20%, ajungând la 8,3 trilioane de dolari, aproape de maximul de 8,7 trilioane de dolari atins în 2022

Apple marchează un moment istoric, devenind primul brand din lume de un trilion de dolari, potrivit clasamentului celor mai valoroase branduri globale realizat de Kantar.

Următoarele patru companii de top sunt tot din tehnologie, Google (753,474 milioane USD, +30%), Microsoft (712,883 milioane USD, +42%) și Amazon (576,622 milioane USD, +23%).

McDonald’s își păstrează poziția în top cinci, succesul său fiind susținut inclusiv de utilizarea inteligenței artificiale (AI) pentru meniurile dinamice proiectate pe panouri digitale și pentru predicția comenzilor.

NVIDIA urcă 18 locuri până pe locul 6 în clasamentul din 2024, cu o creștere a valorii mărcii de 178%. Facebook revine în Top 10 după o absență de un an, în timp ce Oracle intră în Top 10 pentru prima dată.

Și Adobe, respectiv AMD au înregistrat câștiguri impresionante, asigurându-și un loc în Top 20 branduri în funcție de creșterea valorii mărcii, crescând față de 2023 cu 66% și, respectiv, 53%.

Care sunt cele mai valoroase branduri din lume pe sectoare

Corona a devenit cel mai valoros brand de bere din lume. Accelerarea constantă a creșterii de la nivel global și dezvoltarea în piețe aflate în creștere au fost factori cheie ai succesului său.

Nike își păstrează poziția de brand nr.1 în categoria îmbrăcăminte, dar diferența sa față de concurenți s-a redus, iar creșterea de 47% pentru Zara a făcut să devină marca cu a doua cea mai mare creștere din Top 100 global.

Louis Vuitton rămâne cel mai valoros brand din categoria de lux, cu o evaluare a mărcii de 130 de miliarde de dolari, iar Hermès a excelat, înregistrând creștere cu 23% a valorii mărcii.

Amazon își păstrează poziția de cel mai valoros brand de retail, cu o creștere a valorii mărcii de 6%. Este urmat de giganții Lowe’s, Aldi, TJ Maxx și jucătorii regionali de comerț electronic Pinduoduo și Mercado Libre.

Valoarea totală a brandurilor globale din Top 100 revenind pe o creștere de 20%, ajungând la 8,3 trilioane de dolari, aproape de maximul de 8,7 trilioane de dolari atins în 2022.

De la lansarea BrandZ din 2006, valoarea cumulată a brandurilor globale din Top 100 a crescut cu 474%. Pragul pentru ca o marcă să poată intra în Top 100 a crescut cu 354%, de la 4 miliarde dolari la 19 miliarde de dolari.

CITEȘTE ȘI: Cel mai mare Apple Shop la eMAG Băneasa

- Publicitate -

InstaSun, invenția 100% românească evaluată la 4 milioane de euro

Lansat pe piața locală în 2023, InstaSun este un dispozitiv care aplică automat și uniform ulei de protecție solară...

Comenzile de aparate de aer condiționat au crescut de peste două ori anul acesta

În prima jumătate a acestui an, comenzile de aparate de aer condiționat au crescut de peste două ori față...