Anvelopele inteligente Nokian vor apărea în curând pe piață

Automatizarea traficului avansează, ceea ce stabilește și noi cerințe pentru anvelopele auto. Atunci când o mașină nu este controlată de o persoană, nevoia de a observa condițiile de condus prin intermediul senzorilor instalați pe anvelope, de exemplu, crește.

Funcțiilor de siguranță tradiționale și familiare, precum aderența pe gheață și rezistența la acvaplanare, li se va alătura tehnologia care furnizează date în timp real.

Dacă un vehicul nu are un șofer activ care să se asigure că anvelopele oferă siguranță, aceasta trebuie măsurată în alt mod.”, spune Mika Penttilä, Head of Digital Technology, Nokian Tyres.

Atunci când informațiile primite de la anvelope sunt combinate cu datele meteorologice, de exemplu, sistemul de informații de la bordul vehiculului poate genera o imagine de ansamblu a condițiilor de condus și poate adapta experiența în consecință.

Senzorii anvelopelor pot monitoriza și uzura anvelopelor, presiunea de umflare și temperatura din interiorul anvelopei. O creștere a temperaturii interioare poate fi un semn timpuriu de defecțiune, permițând soluționarea acesteia înainte de a provoca o situație periculoasă pe drum.

Oricât de inteligent este vehiculul, anvelopele rămân singura legătură dintre mașină și șosea.”, completează Jukka Kasi, Senior Vice President of Products & Marketing, Nokian Tyres.

Când trebuie înlocuite anvelopele inteligente

Anvelopele inteligente permit și noi modele de service care pot fi utilizate chiar înainte să vedem mașini robotizate pe străzi.

În viitor, anvelopele vor continua să se uzeze și să necesite înlocuire. Cu toate acestea, achiziționarea unui set nou de anvelope poate deveni mai facilă decât înainte.”, completează Penttilä.

Pe măsură ce acestea se uzează, senzorii anunță retailer-ul de anvelope, care poate livra un nou set sau chiar le poate monta pe vehicul.

Totuși, potrivit spuselor lui Jukka Kasi, primul pas este ca șoferul să fie anunțat cu privire la uzura anvelopelor.

Anvelopa poate transmite datele despre uzură către sistemul de informații de la bord, care anunță șoferul că anvelopele pot fi utilizate în siguranță încă trei luni. În același timp, sistemul îi recomandă să contacteze cel mai apropiat retailer și îi furnizează datele de contact ale acestuia.

La fel se întâmplă și cu vehiculele actuale care pot anunța șoferul că rămân fără combustibil și oferă îndrumări de navigație către cea mai apropiată benzinărie.

Anvelopele inteligente vor apărea înaintea mașinilor robotizate

Chiar dacă încă se lucrează la lansarea anvelopelor inteligente, sunt deja disponibili diferiți senzori și soluții pentru anvelope inteligente.

De exemplu, senzorii TPMS pentru presiunea anvelopelor sunt deja cunoscuți de consumatori, dar tehnologia mai avansată a fost rezervată până acum utilizării profesionale.

De pildă, Nokian Tyres Intuitu este un concept pentru agricultură și contractarea de anvelope, care îmbină anvelopele cu senzori integrați cu o aplicație mobilă pentru colectarea datelor.

Cu toate acestea, Jukka Kasi consideră că soluții precum Intuitu vor deveni ceva obișnuit pentru consumatori, chiar înainte să putem vedea vehicule autonome pe drumuri.

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...