Achizițiile online au scăzut cu până la 20% la finalul lunii februarie 2022

După doi ani de creșteri constante și semnificative, finalul lunii februarie 2022 aduce o dinamică mult temperată a achizițiilor online, arată datele MerchantPro.

Astfel, numărul comenzilor la nivel global au cunoscut în ultima săptămână a lunii februarie stagnări sau scăderi de până la 20%.

Începutul de an a fost unul puternic pentru online-ul românesc, cu creșteri de până la 30% în numărul și valoarea comenzilor.

La nivelul lunii februarie, primele trei săptămâni ale lunii arătau o dinamică similară a comenzilor cu cea din ianuarie, cu 27% în plus față de perioada similară din 2021.

Trendul de creștere a fost întrerupt brusc în ultima săptămână din februarie, când s-au înregistrat cu doar 4% mai multe comenzi față de săptămâna similară de anul trecut.

Pe segmentul fashion, după o creștere medie de 16% în numărul comenzilor în primele trei săptămâni din februarie, ultima săptămână a marcat o creștere de doar 5%.

Pe segmentul beauty, creșterea a fost de 22% în perioada analizată, în timp ce în ultima săptămână din februarie s-a înregistrat o scădere de 40% față de săptămâna precedentă.

Reducerea cu 20% a numărului comenzilor în perioada 22-28 februarie ar trebui pusă în primul rând pe fondul scăderii traficului înregistrat la nivelul magazinelor.

Interesant este că în intervalul 24-28 februarie, traficul global în magazinele online din platforma MerchantPro a scăzut cu 23%.

CITEȘTE ȘI: Jumătate dintre antreprenorii români cu unități fizice au lansat magazine online

- Publicitate -

Creștere timidă a tursimului local în primul trimestru al anului 2025

Sectorul turistic național a înregistrat o creștere timidă de 1% în primul trimestru al anului 2025, comparativ cu aceeași...

Primul restaurant asiatic WokFull din România se deschide la Suceava

Primul restaurant WokFull din România, un concept inovator de mâncare asiatică gătită integral la wok, promovat de chef Anca...