1 din 2 români postează cel puțin o dată pe săptămână pe social media

30% dintre români folosesc filtre sau aplicații de editare pentru conținutul publicat pe social media, acest obicei fiind mai frecvent în rândul tinerilor între 18-34 ani

8 din 10 români din mediul urban utilizează zilnic diferite platforme de social media. Mai mult, 18% dintre aceștia postează zilnic pe aceste platforme, în timp ce 30% publică săptămânal, arată un studiu Reveal Marketing Research.

Bărbații sunt mai activi zilnic decât femeile (20% față de 15%), iar 76% dintre reprezentanții generației Z (18-24 ani) și 59% dintre tinerii între 25-34 ani postează cel puțin o dată pe săptămână (comparativ cu 48% total eșantion).

Studiul arată că 56% dintre români postează cel mai frecvent fotografii realizate de ei cu peisaje sau aspecte din jur, fără a apărea în acestea. Acest tip de conținut este preferat în special de tinerii între 18-24 ani (70%).

Fotografiile împreună cu alte persoane (partener, prieteni, colegi etc.) sunt postate de 35% dintre utilizatori, fiind mai populare în rândul tinerilor între 18-24 ani (69%) și 25-34 ani (46%). Story-urile sunt utilizate de 26% dintre români, fiind mai frecvent postate de femei (30%) comparativ cu bărbații (20%), în timp ce articolele și postările informative (26%) sunt preferate în mod special de persoanele între 45-55 ani (35%).

Selfie-urile sunt utilizate în proporție de 21% la nivel general, însă acestea sunt extrem de populare în rândul tinerilor. Astfel, 76% dintre cei între 18-24 ani și 31% dintre cei între 25-34 ani postează selfie-uri. Reels-urile și videoclipurile au o pondere similară, de 21%, în preferințele generale ale românilor.

De ce românii folosesc filtre pe social media

30% dintre români folosesc filtre sau aplicații de editare pentru conținutul publicat pe social media, acest obicei fiind mai frecvent în rândul tinerilor între 18-34 ani (45%). Dintre utilizatori, 66% declară că folosesc filtre ocazional iar 23% că aplică filtre la fiecare postare.

Printre cei care folosesc filtre la fiecare postare se remarcă în mod special femeile (25% comparativ cu 20% în cazul bărbaților), tinerii cu vârste între 18-24 ani (30%), cei din categoria 25-34 ani (28%), precum și persoanele cu venituri de peste 7.000 lei (48%).

Cele mai utilizate tipuri de filtre de către români sunt filtrele coloristice (65%), urmate de filtrele de înfrumusețare, care implică modificări faciale (19%), și filtrele tematice, legate de sezon sau evenimente (16%).

Se observă diferențe semnificative între genuri: filtrele de înfrumusețare sunt preferate în special de femei (25%, comparativ cu 12% în cazul bărbaților), în timp ce filtrele coloristice sunt utilizate într-o măsură mai mare de bărbați (79% față de 53% femei).

CITEȘTE ȘI: Instagram te avertizează când ești în pericol de a-ți pierde contul

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...