Piața de influencer marketing din România va depăși 100 milioane de euro în 2024

Ponderea bugetelor influencer marketing în bugetul total al pieței de digital marketing este între 22% și 30%!

Totalul bugetelor estimate din influencer marketing vor trece de 100 milioane euro în anul 2024, o creștere uriașă comparativ cu anul 2020, când piața totală era estimată la 18-23 milioane euro pe an.

Șocant este că la nivelul Uniunii Europene ponderea bugetelor influencer marketing este de 4%-7% din bugetul total al pieței de digital marketing, în timp ce în România este undeva între 22% și 30%.

În iunie 2024 existau aproximativ 48.000 de influenceri români activi, fiecare având cel puțin o campanie plătită pe lună. Cele mai multe campanii cu Influenceri sunt pe Instagram.

De altfel, numărul postărilor comerciale din social media pe canalele influencerilor a crescut semnificativ, de la aproximativ 18.000 în 2020 la aproximativ 320.000 în 2024.

Dintre toate categoriile, nano-influencerii (creatori între 1.000 și 10.000 de followers) au un engagement de 2.5x până la 5x mai mare comparativ cu influencerii mai mari (>500.000 followers).

Cele mai importante industrii care investesc în influencer marketing sunt Fashion & Retail / FMCG, Beauty & Make-up, Finance & Banking, și Gadgets & Smartphones.

Datele provind intr-un studiu realizat de MOCAPP și HypeAuditor, companie americană de analiză în domeniu. Au fost studiate 587.484 postări comerciale și 47.973 creatori de conținut din 27 de nișe.

CITEȘTE ȘI: Marketplace-ul home & deco Biano crește notorietatea și vânzările magazinelor partenere prin campaniile cu influenceri

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...