Câți bani au cheltuit partidele pentru publicitate în social media de la începutul anului

Cheltuielile partidelor în social media (ianuarie-martie 2024) s-au ridicat la peste trei milioane lei pe Facebook și peste 600.000 lei pe Google, conform datelor analizate de EFOR.

Partidele au cheltuit pe rețeaua socială Facebook peste trei milioane lei prin pagini oficiale sau ale membrilor/candidaților/aleșilor de la nivel local sau central.

Pe lângă aceste cheltuieli, prin Facebook s-au promovat cu aproape încă 600.000 lei publicații online, organizații neguvernamentale sau alte entități, prin reclame marcate ca politice/electorale/sociale.

Peste 75% din bani (2,4 milioane lei) au fost cheltuiți de către USR. PNL a cheltuit pentru publicitatea pe Facebook 700.000 lei, PSD 650.000 lei și AUR 325.000 lei.

CITEȘTE ȘI: Turiștii aleg circuitele influențați de părerile din social media

Partidele politice au cheltuit pe Google aproximativ 600.000 lei, jumătate din bani fiind cheltuiți de Partidul Social Democrat (PSD), iar aproape 40% de USR.

Cheltuielile au scăzut comparativ cu perioada similară din 2023, când s-au înregistrat plăți de aproape 700.000 lei. Advertiserii asociați PNL și USR au cheltuit semnificativ mai puțin, iar cei legați de PSD de șase ori mai mult.

MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...