Din totalul transporturilor de mărfuri din România, aproape 25% este rutier, arată un studiu Eurostat, care punctează că în 2020 s-a înregistrat o scădere a numărului de transporturi.
Conform studiului, totalul transporturilor în țara noastră din 2020 a fost cu aproape 10% mai mic decât în anul precedent.
Datele INS arată o creștere a numărului de tone transportate în anul 2021 față de 2020. De exemplu, anul trecut au circulat 306.777 mii tone față de 266.523 mii tone în 2020.
Din totalul transporturilor de anul trecut, 82.2% s-au realizat la nivel național, iar 17.8% internațional.
În transportul rutier internațional, majoritatea curselor s-au făcut între state membre ale Uniunii Europene (93.2% din totalul mărfurilor descărcate și 95.5% din totalul mărfurilor încărcate).
Cele mai multe curse au mers către Germania, cu un procent de 26.1% de mărfuri descărcate și 21.4% de mărfuri încărcate.
Următoarele în acest top sunt Italia (13.9% mărfuri descărcate, 18.2% mărfuri încărcate), Franța (10% din mărfurile descărcate, 9.4% din cele încărcate), Țările de Jos (7.2% din mărfurile descărcate, 9.3% din cele încărcate) și Spania (9% din totalul mărfurilor descărcate, 8.4% din totalul celor încărcate).
Probleme din ce în ce mai numeroase pentru transportatorii români
După eliminarea restricțiilor impuse în timpul pandemiei, situația transportatorilor români nu s-a îmbunătățit cu mult și încă există probleme care le îngreunează activitatea.
Printre cele mai stringente se numără creșterea continuă a prețului la carburanți. Dacă în mai 2020 prețul motorinei era de 4,27 lei / litru, în luna aprilie 2022 a depășit 8 lei.
Astfel, motivul principal pentru care transportatorii nu pot face față creșterii prețurilor îl reprezintă termenele de plată foarte lungi, arată Instant Factoring.
În această industrie, termenele de plată erau oricum deja foarte lungi, între 30 și 90 de zile, ceea ce afecta puternic activitatea companiilor și fluxul de numerar al acestora.
Contractul fiind pe 60 de zile, eu luna asta încasez bani de acum 2 luni, de pe o factură care atunci avea trecut alt preț pe kilometru. Fără capital nu ai cum să ții 20 de rute la prețul motorinei de acum, explică Elena Neguț, proprietar al firmei Mulligan’s Express SRL