Un studiu iSense Solutions arată că 39% dintre românii din mediul urban declară că aleg produsele alimentare în funcție de preț.
Alți 30% aleg produsul în funcție de etichetă, 14% declară că țin cont de aspectul produsului, iar 7% aleg în funcție de renumele brandului.
Interesant este că pentru produsele lactate 79% dintre consumatori verifică întotdeauna eticheta și 70% respectă condițiile de consum.
Și pentru ouă 74% citesc întotdeauna informațiile de pe etichetă, iar pentru conserve 67% citesc întotdeauna eticheta și 75% respectă condițiile de consum.
Cele mai verificate informații de pe etichete sunt: termenul de valabilitate (85%), lista de ingrediente (64%) și condițiile de consum (33%).
La polul opus, când vorbim despre etichetele pe care nu le verifică niciodată, românii din mediul urban declară că nu citesc etichetele apelor minerale/ plate (27%).
Urmează băuturile alcoolice (23%), etichetele de pe cafea sau preparate din cafea (15%), sucuri (14%) și paste făinoase (11%).
Ce informații vor românii pe etichetele produselor
În ceea ce privește așteptările românilor despre ce alte informații ar dori să se regăsească pe etichete, 71% ar dori ca etichetele să aibă o delimitare clară între ingrediente naturale și conservanți.
61% ar dori să fie explicate ingredientele de tip conservant (semnificativ mai mult în rândul bărbaților, 67%), iar 36% ar dori să găsească recomandări privind asocierea cu alte produse.