Lipsa resurselor financiare, principala problemă pentru românii din Generația Z

Lipsa resurselor financiare (77%) și a educației în acest domeniu (60%) sunt principalele provocări cu care se confruntă tinerii din România.

La mai bine de un an de la începutul pandemiei, tinerii se confruntă cu lipsa motivației (65%) și a consilierii în carieră (59%), dar și cu stări emoționale fluctuante (49%).

Tinerii generației Z din România au mărturisit că se simt mai obosiți (50% în 2021 vs. 34% în 2020) și cu momente de incertitudini referitoare la perioada ce va urma.

Tinerii resimt mai pregnant lipsurile din societatea românească

Cele mai importante dintre lipsurile menționate de reprezentanții generației Z sunt resursele financiare (77% în 2021 vs. 59% în 2020)

Urmează la o distanță considerabilă lipsa consilierii în carieră (59% în 2021 vs 47% în 2020), precum și problema birocrației și lipsa digitalizării (55% în 2021 vs. 32% în 2020).

Lipsa susținerii morale din partea apropiaților (50% în 2021 vs. 34% în 2020) este o altă problemă cu care se confruntă Generația Z.

Către ce abilități de dezvoltare se orientează Generația Z

Organizarea personală (gestionarea timpului, productivitatea proprie) rămâne, în continuare, pe primul loc în topul preferințelor (60%) în 2021.

Urmează nevoia de educație financiară și de investiții crește semnificativ, ajungând pe primul loc printre nevoile tinerilor (60% în 2021 vs 51% în 2020).

Fetele menționează într-o mai mare măsură nevoia de a învăța să-și gestioneze mai bine emoțiile (66% fete vs. 40% băieți).

Băieții menționează mai des educația financiară (64% băieți vs 56% fete), tehnologia (44% băieți vs 29% fete) și lucrul în echipă (30% băieți vs 21% fete).

Unul din trei tineri români vor să lucreze în țară

Referitor la planurile profesionale ale tinerilor, 1 dintre 3 respondenți ai generației Z precizează că plănuiește să se angajeze în România.

Alți 21% dintre ei se gândesc să își continue studiile în țara noastră.

Doar 12% dintre participanții la studiu declară că vor să lucreze în străinătate și tot atâția sunt cei care intenționează să își deschidă o afacere.

Tinerii petrec zilnic între 4 și 8 ore în fața ecranelor

Cei mai mulți dintre respondenții studiului (43%) au declarat că, în această perioadă, petrec zilnic între 4 și 8 ore în fața ecranelor.

Mai mult, aproape o treime (28%) susține că stă în fața ecranelor între 8 și 12 ore.

Nu se remarcă diferențe în funcție de genul tinerilor, în ceea ce privește timpul petrecut în fața ecranelor, dar sunt mai mulți cei între 19-21 de ani care acordă mediului digital între 8-12 ore.

De asemenea, sunt mai mulți tinerii din mediul urban (31%) care își petrec între 8-12 ore navigând pe ecrane în comparație cu cei din mediul rural (25%).

Ce platforme preferă Generația Z

În ceea ce privește platformele social-media preferate de către Generația Z, Instagram este principalul canal folosit de o treime din tinerii din România (33%).

Urmează Facebook (22%), Youtube (17%), WhatsApp (13%) și TikTok (12%).

Cei cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani folosesc Instagram în mai mare măsură (47%) decât ceilalți tineri din categoriile de vârstă 19-21 ani, respectiv 22-24 ani.

Cu creșterea în vârstă, Instagram este înlocuit cu Facebook, care ajunge pe locul I în rândul celor de 22-24 ani (28%).

Studiul „Insights PulseZ” a fost realizat de agenția de studii de piață IZI data, în luna iulie a.c., în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România.

MAI MULTE | ȘTIRI FINANCIARE | ȘTIRI BUSINESS | ȘTIRI BANI |

- Publicitate -

BYD, concurentul Tesla, intră pe piața din România cu patru modele. Cum sunt prețurile?

Liderul mondial în producția de autovehicule electrice, BYD, este prezent oficial și în România, introducând modele 100% electrice și...

FOMO aduce cinci zile de conferințe, workshopuri, interviuri live și evenimente de networking

FOMO, the Festival of Modern Owners, va aduce cinci zile de conferințe, workshopuri, interviuri live, peste 30 de evenimente...