Un studiu MOCAPP a analizat 9.216 conturi Instagram ale influencerilor din România și 6.682 conturi din Bulgaria, urmărind onorariile influencerilor activi în aceste două piețe și EMV (Valoarea Media Obținută).
Astfel, un creator de conținut din Bulgaria câștigă, în medie, între 50 și 1.370 euro pentru o postare (în funcție de mărimea audienței).
În România onorariile sunt destul de apropiate, încep de la 60 euro și trec de 1.400 euro per postare (pentru influencerii cu audiențe de peste 100.000 followers pe Instagram).
Din perspectiva brandurilor, costurile pentru campaniile cu influenceri români sunt sunt ceva mai mari (între 8% și 18%) decât costurile creatorilor de conținut din Bulgaria.
La capitolul EMV diferențele sunt mai sensibile între cele două piețe analizate.
Brandurile obțin 3,22 euro Earned Media Value pentru fiecare 1 euro investiți în România, în timp ce pe piața din Bulgaria nivelul mediu al acestui indicator se situează la 2,77 euro.
Diferențele cresc odată cu dimensiunea comunității.
Piața de publicitate online din România, valoare mult peste cea bulgară
Piața de publicitate online (digital advertising) din Bulgaria este estimată la 89 milioane euro în 2021, cu o creștere de 12 procente față de anul precedent.
Piața din România are o valoare de 377 milioane euro, dar un ritm de creștere similar (13% estimat pentru anul în curs).
Conform estimărilor MOCAPP, raportate la mărimea pieței de Influencer Marketing din Europa, volumul de business derulat cu ajutorul creatorilor de conținut din Bulgaria se ridică la aprox. 1,5 mil euro, în timp ce piața din România este aproximată la 8-12 mil euro anual.