65% dintre români citesc recenzii și articole înainte de a cumpăra online

Conform unui studiu MOCAPP, peste 65% dintre cumpărăturile online realizate în ultimele 12 luni în România s-au făcut după consultarea feedback-ului oferit de alți consumatori și influenceri.

Alți 57% dintre cumpărătorii din mediul online declară că nu fac niciodată o achiziție online fără consultarea review-urilor.

Consumatorii cei mai receptivi la recomandări digitale fac parte din generatia Y (27-39 ani), respectiv generația Z (16-26 ani) și de asemenea cumpărătorii cu vârsta peste 40 de ani.

Din perspectiva veniturilor, personale, cumpărătorii care câștigă peste 8000 lei sunt cei mai receptivi.

Aceștia și-au achiziționat majoritatea produselor din ultimele 12 luni consultând review-urile și comentariile influencerilor sau vedetelor.

Doar 8% dintre participanții la studiu declară că nu sunt deloc interesați de părerile altora (review-uri, recomandări) atunci când fac cumpărături online.

Majoritatea românilor au realizat măcar șase achiziții online în ultimul an

O proporție de 84% dintre participantii la studiu a făcut minimum șase achiziții online în ultimul an, iar 40% dintre aceștia au cumpărat mai mult de o dată pe lună.

În ceea ce privește bugetele alocate, cei mai mulți dintre cumparatorii online (30%) au cheltuit în total între 1000 și 2000 lei în 2020.

Aceștia sunt urmați îndeaproape (29%) de cei care au alocat pentru shoppingul online între 2000 și 4500 lei, respectiv 23% care au cheltuit peste 4500 lei.

Doar 18% dintre cei chestionați au alocat bugete totale mai mici de 1000 lei în ultimele 12 luni.

Ce caută românii online

Domeniile cele mai accesate de români online sunt tehnologia (77%), urmată de fashion (74%) și de produse beauty (56%).

Domeniul aflat pe locul 4, articolele și echipamentele sportive (51%), a depășit gătitul, aflat de regulă mai sus în preferințele consumatorilor de conținut.

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...