Conform unui studiu MOCAPP, peste 65% dintre cumpărăturile online realizate în ultimele 12 luni în România s-au făcut după consultarea feedback-ului oferit de alți consumatori și influenceri.
Alți 57% dintre cumpărătorii din mediul online declară că nu fac niciodată o achiziție online fără consultarea review-urilor.
Consumatorii cei mai receptivi la recomandări digitale fac parte din generatia Y (27-39 ani), respectiv generația Z (16-26 ani) și de asemenea cumpărătorii cu vârsta peste 40 de ani.
Din perspectiva veniturilor, personale, cumpărătorii care câștigă peste 8000 lei sunt cei mai receptivi.
Aceștia și-au achiziționat majoritatea produselor din ultimele 12 luni consultând review-urile și comentariile influencerilor sau vedetelor.
Doar 8% dintre participanții la studiu declară că nu sunt deloc interesați de părerile altora (review-uri, recomandări) atunci când fac cumpărături online.
Majoritatea românilor au realizat măcar șase achiziții online în ultimul an
O proporție de 84% dintre participantii la studiu a făcut minimum șase achiziții online în ultimul an, iar 40% dintre aceștia au cumpărat mai mult de o dată pe lună.
În ceea ce privește bugetele alocate, cei mai mulți dintre cumparatorii online (30%) au cheltuit în total între 1000 și 2000 lei în 2020.
Aceștia sunt urmați îndeaproape (29%) de cei care au alocat pentru shoppingul online între 2000 și 4500 lei, respectiv 23% care au cheltuit peste 4500 lei.
Doar 18% dintre cei chestionați au alocat bugete totale mai mici de 1000 lei în ultimele 12 luni.
Ce caută românii online
Domeniile cele mai accesate de români online sunt tehnologia (77%), urmată de fashion (74%) și de produse beauty (56%).
Domeniul aflat pe locul 4, articolele și echipamentele sportive (51%), a depășit gătitul, aflat de regulă mai sus în preferințele consumatorilor de conținut.