46% dintre români declară că se simt obosiți și plictisiți de reclamele sponsorizate pe social media, arată un studiu Reveal Marketing Research.
Aproape jumătate dintre români (47%) spun că nu își formează nicio părere atunci când văd anunțuri promovate pe social media.
Pe unii dintre români reclamele sponsorizate online îi enervează și declară că le provoacă emoții negative, aspect menționat de către 17% dintre respondenți.
Doar 9% dintre români declară că se simt norocoși la vederea acestor anunțuri și că le dau energie pentru a căuta produse noi.
Peste jumătate dintre consumatori (53%) afirmă, astfel, că obișnuiesc să dea click pe aceste anunțuri doar dacă îi interesează cu adevărat produsul și sunt în proces de achiziție.
Alții, deși nu vor să cumpere, afirma că au accesat o reclamă doar din curiozitate (25%).
De ce dau sau nu românii click pe o postare sponsorizată
Un element ce îi determină pe români să dea click pe un astfel de anunț este identitatea vizuală.
33% dintre respondenți spun că accesează o reclamă care li se pare atractivă din punct de vedere vizual.
27% dintre respondenți afirmă că dau click dacă marca respectivă este una pe care o cunosc.
O barieră în accesarea acestor reclame este riscul de a fi retargetati, iar odată ce au dat click pe un anunț, să primească ulterior alte anunțuri similare în newsfeed (27%).
Pe lângă toate acestea, peste un sfert dintre români ar evita să dea click din cauză că reclama respectivă nu pare de încredere (26%).
92% dintre români preferă Facebook
Dintre toate rețelele de socializare, Facebook este la putere în preferințele românilor (92%) cu un timp mediu petrecut online de 2,3 ore/zi.
Alte aplicații accesate frecvent într-o zi de către români sunt YouTube cu 63% și Instagram cu 37%.
Deși TikTok nu se află în top 3 aplicații, fiind menționat de doar 15% dintre respondenți, se observă, totuși, că utilizatorii petrec mult timp pe această rețea.
Românii care folosesc TikTok petrec în medie 2,3 ore/pe zi navigând printre videoclipuri.