3 caracteristici ale angajaților din generația Z: cum le poți folosi pentru a-i atrage și a-i menține în compania ta

Generația Z este diferită de generațiile anterioare, iar lucrul acesta se observă cel mai bine pe piața muncii. Angajații din această generație au nevoi și dorințe specifice, dar vin și cu un set dezvoltat de abilități care pot contribui semnificativ la dezvoltarea unui business.

Dacă îți dorești să atragi angajați din generația Z în compania ta, informează-te asupra elementelor care îi caracterizează și implementează soluții care să vină în întâmpinarea lor. Iată care sunt principalele caracteristici pe care e bine să le știi.

1.   Flexibilitate și adaptabilitate

O caracteristică principală a angajaților din generația Z constă în flexibilitate și adaptabilitate, care se referă la abilitatea lor de a se adapta la schimbările rapide ale mediului de afaceri și de a face față cu succes provocărilor, chiar în timpul unui program flexibil.

Pentru tine, ca antreprenor, această abilitate a generației Z poate fi extrem de valoroasă și o poți utiliza în mod strategic pentru a-ți dezvolta businessul, în timp ce implementezi soluții care să atragă și astfel de angajați în compania ta, pe termen lung.

De exemplu, un lucru pe care îl poți face în acest sens este să creezi un mediu de lucru dinamic, în care schimbările să fie văzute ca oportunități de creștere și inovare, nu ca amenințări. Angajații din generația Z se vor simți atrași de acest aspect, deoarece îi provoacă, încurajându-le, totodată, creativitatea, colaborarea și experimentarea.

În același timp, oferă-le posibilitatea de a lucra după un program flexibil, într-un mod de lucru hibrid, astfel încât să promovezi și un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională.

Pentru a fi cât mai vizibil pe piața muncii, integrează aceste aspecte în cultura organizațională a businessului tău și în strategia de employer branding.

2.   Nevoia de dezvoltare personală și profesională

O altă caracteristică a angajaților din generația Z este determinată de nevoia lor de dezvoltare personală și profesională continuă. Acești tineri sunt motivați să învețe și să crească în mod constant, căutând oportunități de a-și dezvolta abilitățile și de a-și atinge potențialul maxim. Ei sunt dispuși să investească timp și energie în proiecte de creștere personală și profesională, deoarece înțeleg că acest lucru îi va ajuta să avanseze în carieră și să își atingă obiectivele. Pentru businessul tău, acest lucru poate fi un atu, deoarece poate crește în același timp și ritm cu angajații.

Pentru a susține această caracteristică a angajaților, dezvoltă programe de formare continuă, care să le ofere acces la cursuri și resurse de învățare relevante pentru domeniul lor de activitate. Asigură-te că aceste programe sunt interactive, actualizate și adaptate la nevoile specifice ale fiecărui angajat.

De asemenea, poate fi util, atât pentru business, cât și pentru angajați, să le oferi acestora din urmă proiecte provocatoare și interesante, care să le permită să-și folosească și să-și dezvolte abilitățile într-un mod practic. Aceste proiecte ar trebui să îi provoace și să îi inspire să își îmbunătățească constant performanța și să își asume noi responsabilități.

Nu uita să le oferi feedback regulat și evaluări constructive, pentru a identifica împreună cu ei punctele tari și punctele slabe și pentru a le oferi posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile în funcție de acestea.

3.   Dorința de a face o schimbare în comunitate

O altă trăsătură definitorie a generației Z este dorința de a face o schimbare în comunitate. Aceasta reflectă preocuparea angajaților din această generație pentru problemele sociale și ecologice, precum și o dorință puternică de a contribui la rezolvarea acestor situații.

Dacă și tu declari aceleași valori și businessul tău implementează acțiuni sustenabile, există șanse mai mari să atragi și să reții talente în companie.

Primul lucru pe care îl poți face aici este să arăți angajaților din generația Z că îți pasă de problemele sociale și de responsabilitatea socială a afacerii tale.

Donează către organizații non-profit sau inițiative de sustenabilitate și organizează evenimente de voluntariat și campanii de strângere de fonduri, în care să îți implici și angajații. Astfel, vei reuși să creezi o comunitate internă strânsă, bazată pe valori comune, lucru care va duce la creșterea loialității angajaților față de companie.

Concluzionând, prin recunoașterea și valorizarea caracteristicilor generației Z, îți poți construi o echipă angajată, creativă și orientată către dezvoltare. Folosește-te de informațiile din acest articol și pune-le în aplicare pe cele care se potrivesc cel mai bine businessului și obiectivelor tale.

- Publicitate -

Auchan aduce conceptul de magazin ATAC Hiper Discount și în București

Rețeaua ATAC Hiper Discount a Auchan va ajunge și în București prin inaugurarea unui magazin pe Șoseaua Chitilei, în...

Românii au comandat anul trecut 365 de burgeri pe oră prin platforma Tazz

În 2024, preparatul preferat al românilor a fost burgerul, care a fost comandat, în medie, de 365 ori pe...