Xerox: 82% dintre angajați ar putea să se întoarcă la birou în 12-18 luni

Xerox a realizat un studiu global cu persoane de decizie în domeniul IT, iar concluziile acestuia arată că aproximativ 82% dintre aceștia ar urma să se întoarcă la birou în 12-18 luni.

Companiile investesc în noi resurse pentru a sprijini un regim de muncă hibrid, o combinație între lucrul de la distanță și cel de la birou, cu bugete cu 56% mai mari alocate tehnologiei. 34% dintre respondenți planifică să accelereze transformarea digitală ca urmare a pandemiei COVID-19.

Respondenții au întâmpinat provocări cauzate de trecerea bruscă la munca de la distanță, 72% afirmând că nu au fost complet pregătiți din perspectiva tehnologiei.

În plus față de aspectele legate de mijloacele tehnologice (29%), cele mai mari neplăceri în timpul activităților desfășurate de acasă au fost cauzate de sincopele în comunicare între echipe/ angajați (26%) și de menținerea concentrării (25%).

Companiile intenționează să-și aducă înapoi la birou majoritatea angajaților

Înainte de impunerea regimului de lucru de la domiciliu, 33% dintre respondenți au declarat că securitatea datelor și confidențialitatea au fost cele mai mari preocupări pentru colegii care lucrau de la distanță; 24% au evidențiat productivitatea angajaților, iar 16% evocau preocupările legate de infrastructura tehnologică.

Aceste aspecte, însoțite de opinia a 95% dintre respondenți despre importanța comunicării față în față pentru dezvoltarea personală și pentru evaluarea talentului, indică faptul că regimul de muncă de la distanță nu va înlocui spațiile tradiționale de lucru la birou.

Cu toate acestea, acum când business-urile s-au acomodat mai mult cu munca de la distanță, atitudinile și politicile top managementului din domeniul IT s-au schimbat.

Printre țările chestionate, în SUA va crește, probabil, cel mai mult, încrederea în ceea ce privește munca de la distanță (86%), urmată de Marea Britanie (80%), Germania (80%), Canada (77%) și Franța (75%).

Mai mult, 58% au menționat că intenționează să își schimbe politica de lucru de acasă în anul următor, subliniind nevoia companiilor de a sprijini un regim de lucru hibrid.

Implementarea bruscă a regimului de lucru de la domiciliu a scos la iveală lacune tehnologice

Trecerea rapidă la munca de la distanță a fost dificilă pentru majoritatea business-urilor, doar 28% dintre participanți spunând că erau complet pregătiți pentru această schimbare și 29% afirmând că tehnologia a creat cele mai mari probleme.

Dintre țările participante în cadrul sondajului, Franța era cel mai puțin pregătită pentru trecerea bruscă la munca de la distanță, în timp ce Statele Unite au fost printre cele mai pregătite din acest punct de vedere.

În ceea ce privește tehnologia, respondenții au declarat că provocările lor principale sunt determinate de suportul IT pentru lucrul la distanță (35%), soluțiile inadecvate pentru fluxurile de lucru (27%), lipsa instrumentelor de comunicare și colaborare (22%) și lipsa soluțiilor bazate pe cloud (10%).

85% dintre liderii de companii au evidențiat, de asemenea, accesibilitatea și ușurința utilizării imprimantelor de birou, respondenților din SUA lipsindu-le cel mai mult (93%), urmați de Germania (92%) și Franța (91%).

Prioritățile legate de achiziționarea de echipamente și tehnologie au ca scop acordarea unui sprijin mai mare pentru angajați.

Ca urmare a lacunelor tehnologice relevate de sistemul de lucru de la distanță, 70% dintre profesioniștii din IT la nivel global își reevaluează cheltuielile, companiile crescând investițiile în resurse tehnologice la distanță (55%) și pentru o combinație între resurse tehnologice pentru munca la birou și pentru lucrul de la distanță (40%).

Pandemia a convins unele business-uri să prioritizeze investițiile în software bazat pe cloud (65%), suport IT la distanță (63%) și software de colaborare (52%).

Hardware-ul – cum ar fi laptop-urile și imprimantele – a fost un alt aspect important, în special pentru companiile cu sediul în Franța, 22% dintre respondenți considerând-ul cea mai importantă nevoie în ceea ce privește tehnologia, productivitatea și experiența lor generală de lucru.

- Publicitate -

Salteaua perfectă pentru un somn odihnitor

Somnul este o parte esențială a unei vieți armonioase din toate punctele de vedere. O rutină de odihnă corespunzătoare...

OMV modernizează rețeaua de stații de carburanți din Europa Centrală și de Est

OMV va introduce, în următorii trei ani, o nouă identitate de brand în șapte țări din Europa Centrală și...