WWF România a lansat un studiu care analizează performața de mediu a retailerilor

sursa foto: romania.panda.org
sursa foto: romania.panda.org

WWF-România a lansat a doua ediție a studiului Retailer Scorecard, ce analizează performanța de mediu a primilor 12 retaileri din România. 

Concluziile raportului indică faptul că piața de retail din România a înregistrat o creștere medie de 4.5% a performanței de mediu față de 2012. Totuși, la nivelul anumitor categorii de produse, progresul este greu de identificat.

Studiul Retailer Scorecard urmărește performanța retailerilor în 6 sectoare cheie: pește, lapte dulce, legume și fructe, hârtie de unica folosinta, detergenți și politici de mediu. Cele două instrumente de cercetare utilizate au fost fișa de observație, completată de reprezentanții WWF-România în magazine și chestionarul completat de reprezentantii companiilor, la solicitarea WWF. Scorul total din raport reprezintă suma scorurilor obținute prin fiecare instrument de colectare.

Dacă anul trecut nici o companie din cele 10 nu a reușit să obțină 50% din scorul maxim, anul acesta o companie din cele 12 a reuşit să treacă acest prag. De asemenea, 9 din cei 10 retaileri analizaţi în 2012 au obţinut un scor mai bun în medie cu 4.5%.

sursa foto: romania.panda.org
sursa foto: romania.panda.org

Procentul cel mai mare din scorul total fost obţinut de Carrefour (50.35%), urmat de Penny Market (47.14%), Mega Image (39.64%), Cora (24.16%), Auchan (21.42), Selgros (20.23%), Billa (19.64%), Real (19.64%), Metro (19.16%), Lidl (18.09%), Kaufland (16.3%) si Profi (9.76%).

Câteva dintre cele mai importante observații sunt :

– cantitatea de fructe şi legume provenite din România s-a dublat faţă de 2012. Totuși niciuna dintre cele 12 companii analizate nu comercializează fructe şi legume provenite din agricultura ecologică autohtonă

– laptele dulce provenit din România de pe rafturile celor 12 supermarketuri a scăzut cu 14% faţă de 2012. Un fenomen important întâlnit şi anul trecut este faptul că un singur brand produce tot laptele românesc certificat ecologic de pe rafturile magazinelor incluse în studiu

– rezultatele s-au îmbunătăţit slab în privința produselor certificate FSC (Forest Stewardship Council), dar au rămas aproximativ neschimbate în ce privește prezența produselor certificate MSC. Aceeași situație o întâlnim la raftul de detergenți- diversitatea și cantitatea detergenților ecologici nu s-a modificat față de anul trecut

– în ce privește transparenţa şi credibilitatea, rezultatele sunt similare cu cele de anul trecut, numai 3 dintre cei 12 retaileri alegând să răspundă la chestionar trimis de WWF. Apoi, chiar dacă reprezentanții retailerilor au făcut referire la proceduri și politici de mediu, am remarcat diferenţe considerabile între rezultatele din fişa de observaţie şi cele din chestionar. Deși există politici de mediu la nivel teoretic, acestea nu sunt pe deplin implementate în magazine, deci nu ajung la consumatori.

sursa foto: romania.panda.org
sursa foto: romania.panda.org

Anul acesta WWF a inclus două elemente noi în studiu, ca răspuns la nevoia de diagnoza şi expertiză din piaţă. Primul este secţiunea de analiză a mesajelor de comunicare din perspectiva greenwashing-ului. Au fost identificate 5 lanţuri de magazine care îşi promovează produsele prin mesaje ce intră sub incidenţa greenwashing-ului. Cel de-al doilea este secţiunea de leadership sustenabil, în care WWF recomandă dezvoltarea unor lideri care să inspire schimbarea în companie.

În încheierea Retailer Scorecard, WWF oferă o serie de recomandări pentru retaileri legate de leadership sustenabil, agricultură, hârtie, pește și detergenți. Încurajăm companiile să le ia în considerare, întrucât nu este necesară numai menţinerea tendinței ascendente a sustenabilitatii în domeniul retail-ului, ci şi accelerarea ritmului său de creştere, astfel încât să îl depăşească pe cel al epuizării resurselor.

Poți să descarci studiul complet de aici.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

București este pe locul secund în regiune după numărul clădirilor de birouri verzi

Aproximativ 93% dintre clădirile noi de birouri din București, construite în ultimii șapte ani, și 70% dintre clădirile mai...

De ce să alegi o firmă specializată în amenajări pentru curtea ta: 7 avantaje de luat în considerare

Amenajarea curții poate părea o sarcină simplă la prima vedere, dar procesul implică mult mai mult decât a planta...