Munca remote este, la ora actuală, o normalitate pentru majoritatea covârșitoare a organizațiilor globale, iar acest trend va continua și în următorii doi-trei ani, consideră Wizrom Software.
Adoptarea lucrului la distanță (numit generic „Work From Home”) reprezintă, astăzi, o normalitate pentru 80% dintre companiile globale, în contextul crizei coronavirusului, arată cel mai recent studiu al companiei de consultanță PwC, realizat pe un eșantion de 300 de organizații la nivel global.
Foarte multe companii din România (și nu numai) au fost forțate, în ultimele luni ale anului, să se adapteze și să adopte digitalizarea operațiunilor, pentru a-și putea continua activitatea.
Potrivit PwC, peste 50% dintre companiile participante la sondajul global au creat și implementat, în tot acest timp, o politică de work from home.
Din restul – de 47% – mai mult de jumătate anticipează că au în plan să introducă această politică de lucru până la sfârșitul acestui an sau au de gând să o îmbunătățească.
Soluțiile digitale de afaceri vor sprijini munca la distanță în următorii ani
Potrivit Wizrom Software, companiile vor acorda multă atenție acelor soft-uri care vor asigura productivitatea și eficientizarea muncii și vor încerca să minimizeze efectele colaborării și lucrului de la distanță, în condițiile în care angajații au început deja să resimtă despărțirea fizică de echipă și colaboratori.
În ultimele luni, multinaționalele, dar și tot mai multe firme mici și mijlocii au implementat soft-uri de tip ERP, care le-au permis să simplifice procesele de business și să asigure o mai bună administrare a resurselor financiare.
În același timp, numeroase firme au ales să investească în soluții IT pentru administrarea activităților de resurse umane – salarizare, înregistrarea pontajului și altor operațiuni de HR, acoperind astfel aspectele care țin de relația angajator-angajator și evitând eventuale sancțiuni în această perioadă dictată de telemuncă.
Nu în ultimul rând, specialiștii Wizrom Software sunt de părere că foarte multe industrii vor alege, în următorii ani, personalizarea completă a soluțiilor IT în funcție de specificul business-urilor și de nevoile aferente – acesta fiind un trend pornit în ultimii ani, dar care va căpăta o amploare tot mai mare în viitorul apropiat.
Soluțiile digitale personalizate sunt conturate și dezvoltate în funcție de numeroase criterii, pornind de la dimensiunea companiei, specificul activității, locația organizației, până la obiectivele de afaceri și modul de lucru, dar și soft-urile deja existente și utilizate în cadrul companiilor.