Woola este „Startup-ul anului din Europa Centrală și de Est”

Juriul celei de-a șasea ediții a PowerUp! Challenge a anunțat câștigătorul celui mai important concurs din Europa Centrală și de Est pentru startup-uri inovatoare și soluții de afaceri.

Startup-ul Woola din Estonia a primit un cec de 50.000 €, precum și oportunitatea de a se alătura programului EIT InnoEnergy de accelerare a afacerilor.

- Publicitate -Domeniile Ostrov

Woola produce ambalaje din rezidurile din lână de oaie, cu scopul de a diminua producția, consumul și depozitarea de materiale nocive pentru mediu, cum ar fi plasticul și Styrofoam.

Woola este un produs eco-friendly, rezistent la șocuri, la căldură și este utilizabil până la 6 luni, după care poate fi folosit drept compost. Woola folosește o resursă abundentă care, de altfel, ar fi aruncată. În fiecare an, numai în Estonia, 135 de tone de lână de oaie devin deșeuri.

Premiul este completat de alte contribuții ale partenerilor strategici precum Amazon Web Services, Vestbee și SpeedUp Group.

Competiția a înregistrat o participare record în acest an, cu peste 360 de startup-uri din 20 de țări din Europa Centrală și de Est intrate în cursa pentru premiul cel mare și pentru oportunitățile de investiții.

Reprezentantul României la finala internațională a fost startup-ul WATTO, înființat în 2019, care propune o infrastructură regională pentru încărcarea ultra-rapidă a vehiculelor electrice astfel încât tranziția către transportul electric să se facă ușor atât pentru mașinile electrice personale, cât și pentru cele comerciale.

Cine a mai fost premiat

Viezo din Lituania, al doilea în clasament, este activ în dezvoltarea de noi tipuri de materiale care pot înlocui bateriile cu producția de energie prin vibrații.

Energia electrică generată de vibrațiile pierdute poate alimenta senzori IoT wireless, astfel prelungindu-și durata de viață sau crescând cantitatea de semnale.

Viezo a primit un premiu de 10.000 €, în timp ce locul al treilea și un cec de 5.000 € au mers către echipa Pocket Virtuality din Cehia care a venit cu o soluție din zona realității virtuale și augmentate pentru comunicarea la distanță în timp real.

Soluția poate fi utilizată în domeniile ingineriei, medicinei și orașelor inteligente.  Datorită acestei tehnologii, un operator de pe teren se poate conecta cu un expert extern care vede o reprezentare virtuală a mediului și poate oferi suport de la distanță.

Premiul publicului a mers în Slovenia

Premiul publicului a mers către startup-ul TROIA din Slovenia cu soluția TROIA AR, care este un instrument de gestionare a activelor.

Cu ajutorul ochelarilor AR, tabletelor sau telefoanelor, platforma afișează în timp real date-cheie generate de computer, permițând astfel îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește excelența operațională și calitatea muncii.

Oferă posibilități infinite și oportunități de afaceri pentru toate industriile, iar echipa TROIA îl poate personaliza pentru diferite aplicații sau organizații.

MONEY BUZZ ■ ȘTIRI BUSINESS ■ ȘTIRI ECONOMICE ■ ȘTIRI FINANCIARE

- Publicitate -

Restaurantele Sphera Franchise Group din România au 4 milioane de clienți în fiecare lună

Lunar, restaurantele operate de Sphera Franchise Group în România servesc peste 4 milioane de consumatori. Compania este francizor al...

GapMinder Fund II investește în Parol, startup-ul jurnaliștilor Claudiu Pândaru și Alex Livadaru

GapMinder Fund II, fond de capital de risc dedicat companiilor de tehnologie create în România și în Europa de...