Visa contribuie la digitalizarea a circa 16 milioane de afaceri mici şi mijlocii (IMM-uri) la nivel internaţional.
De la începutul pandemiei, Visa a lansat mai multe programe comunitare pentru a susţine afacerile mici să accepte plăţi electronice şi să poată accesa mai eficient economia digitală.
Potrivit studiului global Visa Back to Business, 68% dintre consumatori au declarat că pandemia Covid-19 le-a schimbat definitiv comportamentul de plată.
Pandemia a sporit considerabil îngrijorarea consumatorilor în ceea ce priveşte contactul fizic cu banii și terminalele de plată şi, în consecință, a crescut dorința de a plăti contactless.
Un procent de 74% dintre IMM-uri la nivel global se așteaptă ca preferinţa clienților pentru plăţile contactless să se păstreze sau chiar să crească.
Mai mult, două din cinci (40%) IMM-uri au menţionat tehnologia contactless printre investițiile prioritare, necesare pentru a satisface așteptările clienților.
Contactless, un avantaj competitiv
Magazinele care nu acceptă plăţi contactless prezintă un risc ridicat de a pierde clienţi.
Peste doi din cinci (44%) consumatori spun că nu ar face cumpărături de la un magazin care oferă doar metode de plată ce presupun contactul cu un casier sau un dispozitiv de plată comun.
Prioritizarea securității online
În urmă cu un an, doar 17% dintre IMM-urile din SUA începuseră să vândă produse sau servicii online pentru prima dată în timpul pandemiei.
În prezent 57% se așteaptă să o facă în continuare în următoarele trei luni.
Cu toate acestea, multe IMM-uri chestionate au declarat că trecerea în online prezintă noi provocări, principalele preocupări menţionate fiind confidențialitatea și securitatea datelor.
Urmează costul investițiilor în infrastructura digitală (31%) și interacţiunea mai redusă cu clienții (30%).
Noi oportunităţi pentru IMM-urile noi, cu capabilităţi digitale
Deși 54% dintre IMM-uri spun că anul trecut a fost o provocare pentru afacerea lor, 46% au considerat noul context o oportunitate, în creștere față de 38% în noiembrie 2020.
Antreprenorii care au considerat anul 2020 ca fiind o oportunitate s-au concentrat pe produse noi (37%) și extinderea canalelor lor de vânzare (34%), în timp ce 23% dintre ei au început o afacere complet nouă.