Sphera Franchise Group a înregistrat, în primele trei luni ale lui 2023, vânzări consolidate de 335,1 milioane lei, o creștere de 20,3% față de perioada similară a anului trecut.
Grupul a încheiat trimestrul cu un profit net de 7,3 milioane lei față de o pierdere netă de 10,9 milioane lei în primul trimestru din 2022, în timp ce EBITDA a crescut cu 526% până la 23,5 milioane lei.
KFC continuă și în primul trimestru din 2023 să fie principalul contribuitor la veniturile totale din restaurante, cu vânzări de 284,1 mil lei (+20,3%), urmat de Pizza Hut, cu 31,2 mil lei (+10%) și Taco Bell, cu 19,8 mil lei (+40,6%).
Analizând perfomanța pe fiecare piață, T1 2023 vs. T1 2022, vânzările din România au crescut cu 19,7%, la 289,2 mil lei, din Italia cu 22,1%, la 40,9 mil lei, iar din Republica Moldova cu 42,7%, la 4,9 mil lei.
Profitul KFC România a ajuns la 24,2 mil lei (+120,8%), KFC Moldova (0,7 mil lei, +66,5%), KFC Italia (2,1 mil lei față de pierderea de 2,9 mil lei în 2022) și Taco Bell (0,4 mil lei). Pizza Hut și-a redus semnificativ pierderea operațională a restaurantelor în primul trimestru din 2023, cu 90,2%.
Pentru 2023, Sphera Franchise Group estimează vânzări în restaurante de 1,6 mld lei, o creștere cu 21% față de 2022. De asemenea, intenționează să deschidă 10 restaurante (8 unități KFC în România și 2 unități Taco Bell).