Vânzările online vor crește cu circa 28% în 2020 față de 2019

Pe fondul crizei generate de pandemia COVID-19 și de perioada de izolare, vânzările online de produse fizice cu amănuntul au înregistrat creșteri semnificative, iar la finele lui 2020 vor fi cu 28% mai mari decât în 2019.

Valoarea acestora se va situa la aproape 5,5 miliarde de euro, conform estimărilor companiei de consultanță în management Horváth & Partners, făcute atât pe baza propriilor observații din piață, cât și a statisticilor Eurostat și GPeC.

Reprezentanții companiei prognozează că vânzările online își vor continua creșterea și în 2021, când vor atinge o valoare de 6,5 miliarde euro, cu 18% mai mult decât în 2020. 

Ponderea cumpărăturilor online din totalul vânzărilor retail a devenit din ce în ce mai mare.

În primele patru luni din 2020, vânzările totale de retail au înregistrat o scădere, per ansamblu, de circa 19% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Aceste scăderi au fost vizibile încă din martie, în special pe categorii de produse cum sunt textilele, bunurile electronice și mobila sau cărțile.

Estimările Horváth & Partners vizează că în 2021, ponderea online-ului în totalul vânzărilor retailerilor va ajunge la aproape 14%, ceea ce va însemna că în doi ani, acest canal va crește în importanță cu peste 50%. 

- Publicitate -

Ultimele

Românii plătesc cel mai puțin pentru mâncarea tradițională de sărbători

Gospodăriile românești vor plăti mai puțin de 18 euro pentru mâncarea tradițională de Crăciun, cel mai mic cost dintre...