- Profitul net Flanco a crescut cu 87%, de la 21,4 milioane lei în 2018 la 40 milioane lei în 2019;
- Strategia companiei s-a orientat pe trei direcții: vânzări omnichannel, tehnologie şi consolidarea echipei;
- Flanco a deschis 30 de noi magazine în 2019, echivalentul a 200 de noi locuri de muncă.
Flanco, compania românească prezentă pe piața autohtonă din 1994, a înregistrat vânzări de 1,21 miliarde de lei în 2019, în creştere cu 13,1% faţă de anul precedent și cu mult peste media de creștere a pieței, care a fost de aproximativ 6,5%, conform studiilor independente.
La finalul lui 2019, rețeaua de magazine Flanco număra 156 de unități deschise în 115 orașe. Acest număr a fost atins în urma a 30 de deschideri de magazine și a 7 închideri, desfășurate pe parcursul anului, completate cu reamenajarea a 4 magazine potrivit conceptului lansat în 2018, și anume Simplu-Ușor-Sigur, concept care oferă clienților o experiență de cumpărare mai plăcută şi mai rapidă.
Pe segmentul online, vânzările Flanco au înregistrat o creștere de 24,9%. Peste 75% din trafic este generat de pe telefoane şi alte dispozitive mobile, iar peste 60% din valoarea vânzărilor este generată, şi ea, tot de pe dispozitivele mobile. Aproximativ 25% din tranzacții sunt plătite cu cardul, însă peste 30% din clienți aleg să își rezerve produsul online și să îl ridice personal din magazine.
Creștere masivă pe segmentul de electrocasnice mici
Anul trecut, Flanco a înregistrat cea mai mare creștere procentuală pe segmentul de electrocasnice mici. Astfel, dacă piața a crescut cu aproximativ 14% în această categorie, vânzările Flanco Retail au fost mai mari cu peste 27%.
Cele mai importante categorii de produse care au adus această creștere pentru Flanco au fost aspiratoarele de tipul HandStick (124%), De asemenea, aspiratoarele robot au avut o creștere valorică solidă de patru ori față de anul trecut, în timp ce la nivel de piață, creșterea a fost de 145%, ponderea lor în segment ajungând la 15%, față de 7,6% anul precedent.
Automatele de cafea, și ele aflate în topul celor mai vândute obiecte de uz casnic, și-au păstrat ritmul de creștere în piață cu 33%, ajungând la 57%, în timp ce la Flanco au crescut cu 103%.
Piața de telecom, avans de 16,4% pentru Flanco
Piața de telecom a crescut în anul 2019 cu 5,6%, în timp ce avansul Flanco a fost de 16,4%, în acest segment. „La smartphone-uri, tendința de creștere arată, în continuare, preferinţele către un ecran mai mare, dar aici totul ține foarte mult și de ofertele producătorilor.
În această categorie intră și secțiunea de Core Wearables (smartwatch-uri și smartbrand-uri), care a crescut în piață cu peste 70%, pe când la Flanco valoarea creşterii a fost de 126%.