Luna aprilie a acestui an a adus un plus de 11,5% în vânzările de bunuri nealimentare în România, peste vârful înregistrat înaintea pandemiei, respectiv luna ianuarie 2020.
În Uniunea Europeană vânzările au fost în medie cu 2% sub nivelul maxim înregistrat la începutul anului trecut.
Lituania și Danemarca, ambele cu 16% peste nivelul maxim atins înainte de pandemie, sunt singurele state membre cu rezultate mai bune decât România.
În prezent, România are un stoc total de retail modern de aproximativ 4 milioane de metri pătrați, din care peste 2,7 milioane de metri pătrați este suprafața disponibilă pentru închiriere în mall-uri.
În orașele mari cu peste 200.000 de locuitori, în care trăiesc în total spre 4 milioane de oameni (aproximativ 20% din populația țării) se află peste 2,5 milioane mp de spații comerciale, adică circa 63% din total.
Anul 2021 este al parcurilor de retail
Peste 80% din noile spații de vânzare așteptate în 2021 vor fi sub formă de parcuri de retail, inclusiv centre comerciale mai mici.
În acest an, suprafața totală închiriabilă anunțată este de peste 150.000 mp de noi spații comerciale moderne, cea mai mare parte a acestora provenind de la doar doi dezvoltatori.
Prime Kapital / MAS REI dezvoltă aproape 53.000 mp în trei noi proiecte (Ploiești, Sfântu Gheorghe și Bârlad) și Mitiska cu aproape 25.000 mp în patru proiecte noi (Baia Mare, Tulcea, Mediaș și Slatina).
O extindere de remarcat în acest an în București este Colosseum Mall, cu peste 16.000 de metri pătrați.
O altă noutate este intrarea pe piață a dezvoltatorului polonez Scallier care a achiziționat mai multe terenuri în țară și promite 40.000 mp de noi spații comerciale până în 2022.