Vânzările de mașini „verzi” (hibride, BEV/electrice și PHEV/ hibrid plug-in) din Europa au scăzut cu 4,4% în al doilea trimestru din 2022, la 1,039 milioane vehicule, după creșterile spectaculoase din 2021, arată datele PwC.
În primele două trimestre din 2021 au fost înregistrate creșteri de 100% și, respectiv, 259%, după care avansul s-a temperat la 32% în trimestrul al treilea, 6% în T4 și 13% în primul trimestru din 2022.
În prima jumătate a anului, cota de piață a mașinilor „verzi” în Europa a ajuns la 45,6%, din care mai mult de jumătate reprezintă hibride (24%).
Europenii se orientează în special spre mașinile electrice
Vânzările de mașini electrice au fost singurele care și-au continuat creșterea în trimestrul al doilea la nivel european, înregistrând un avans de 8,1%.
Pe de altă parte, vânzările de autovehicule hibride plug-in (-17,5%) și hibride (-4,8%) au scăzut.
De altfel, strategia producătorilor auto se reflectă în dublarea cotei de piață a BEV în ultimii doi ani, de la 7% la 13%.
Topul vânzărilor de mașini full-electrice în primul semestru în Europa este condus de Fiat 500 electric, urmat de Tesla Model 3, Renault ZOE, Dacia Spring, Peugeot 208 EV, Tesla Model 3.