Vânzările de mașini „verzi” din Europa au scăzut în trimestrul al doilea

Vânzările de mașini „verzi” (hibride, BEV/electrice și PHEV/ hibrid plug-in) din Europa au scăzut cu 4,4% în al doilea trimestru din 2022, la 1,039 milioane vehicule, după creșterile spectaculoase din 2021, arată datele PwC.

În primele două trimestre din 2021 au fost înregistrate creșteri de 100% și, respectiv, 259%, după care avansul s-a temperat la 32% în trimestrul al treilea, 6% în T4 și 13% în primul trimestru din 2022.

În prima jumătate a anului, cota de piață a mașinilor „verzi” în Europa a ajuns la 45,6%, din care mai mult de jumătate reprezintă hibride (24%).

Europenii se orientează în special spre mașinile electrice

Vânzările de mașini electrice au fost singurele care și-au continuat creșterea în trimestrul al doilea la nivel european, înregistrând un avans de 8,1%.

Pe de altă parte, vânzările de autovehicule hibride plug-in (-17,5%) și hibride (-4,8%) au scăzut.

De altfel, strategia producătorilor auto se reflectă în dublarea cotei de piață a BEV în ultimii doi ani, de la 7% la 13%.

Topul vânzărilor de mașini full-electrice în primul semestru în Europa este condus de Fiat 500 electric, urmat de Tesla Model 3, Renault ZOE, Dacia Spring, Peugeot 208 EV, Tesla Model 3.

CITEȘTE ȘI: Vânzările Skoda au scăzut cu peste 12% pe parcursul anului 2021

- Publicitate -

Început de an în forță pentru piața industrială și logistică. Cererea a crescut cu 30%

Piața industrială și de logistică a început promițător anul 2025, cu o suprafață închiriată de aproape 260.000 metri pătrați...

Chiriile solicitate de proprietari au rămas relativ stabile. Cele mai mari sunt în București

Chiriile solicitate de proprietari în luna aprilie au rămas relativ stabile față de luna martie (+1%), dar comparativ cu...