Sectorul comerțului electronic dedicat produselor farmaceutice înregistrează, la nivel global, o creștere fără precedent, după ce în 2022, au fost înregistrate 3 miliarde de vizite online pe astfel de platforme, o creștere de 34% față de 2021.
În Europa de Est s-a înregistrat a cincea cea mai mare creștere la nivel global în 2022 față de 2021, după Africa Subsahariană (98%), Asia de Vest (51%), Asia de Sud-Est (49%) și Asia de Sud (40%).
La nivel regional, domeniul farmaceutic din România a înregistrat venituri de peste 3,9 miliarde euro, devenind a doua cea mai mare piață din regiune, după Polonia.
Mai mult, evoluția nu a fost doar una locală, exporturile României de produse farmaceutice crescând constant, până la un total de 989 de milioane de euro în 2022.
Se estimează că piața europeană a platformelor online de produse farmaceutice va cunoaște o expansiune semnificativă, crescând de la 17,26 miliarde dolari în 2021 la aproximativ 44,18 miliarde dolari până în 2027.
Potrivit datelor Liki24, tendința consumatorilor de a achiziționa produse pentru sănătate și medicamente online continuă să crească, indicând faptul că schimbarea inițiată în timpul pandemiei nu este una temporară.