Romanticii investesc mai mult cu ocazia Zilei Îndrăgostiților, iar la nivel global cheltuielile au crescut cu 180% în ultimii 10 ani, potrivit raportului anual Mastercard Love Index.
În România, cheltuielile pentru cadouri de Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 411% în ultimii 10 ani, în timp ce numărul tranzacțiilor a crescut cu 1701%.
Românii au rămas fideli cadourilor tradiționale, conform analizei, buchetele de flori (+1258%), restaurantele (+774%), bijuteriile (+342%) și excursiile romantice (+225%) înregistrând cele mai mari valori ale investițiilor.
Anul trecut, consumatorii au cheltuit peste 16 milioane de dolari, comparativ cu peste 3 milioane de dolari în 2011.
Volumul cheltuielilor destinate excursiilor au ajuns la peste 3 milioane de dolari în 2020, comparativ cu peste 1 milion de dolari în 2011, în timp ce, anul trecut, achizițiile de buchete de flori au avut o valoare totală de peste 200.000 de dolari.
În plus, în anul anterior, românii au investit peste 1 milion de dolari în achiziția de bijuterii, comparativ cu peste 300.000 de dolari în 2011.
Avans record al cumpărăturilor online
În ceea ce privește cumpărăturile online din preajma Zilei Îndrăgostiților, studiul relevă un avans record al tranzacțiilor online, de 633% pe parcusul ultimilor 10 ani.
De asemenea, tranzacțiile contactless s-au apreciat cu 57% anul trecut, comparativ cu 2019. 51% dintre români au declarat că vor achiziționa cadouri online în acest an, iar 60% vor opta pentru magazinele locale, din apropiere.
Ce fac românii de Ziua Îndrăgostiților 2021
Astfel, 57% dintre români au declarat că sunt mai creativi în planificarea Zilei Îndrăgostiților din acest an, iar 55% acordă mai mult timp pentru pregătirea experiențelor sau cadourilor.
22% dintre români și-au găsit jumătatea online în ultimul an, 29% au declarat că au avut întâlniri pe Zoom sau FaceTime, iar 43% au optat pentru întâlniri în aer liber (ex. plimbări în parc).
Top 10 experiențe romantice planificate pentru Ziua Îndrăgostiților din acest an
- O masă gătită acasă – 42%
- O plimbare în parc – 39%
- Preparate de la restaurant livrate acasă – 29%
- Maraton de filme acasă – 26%
- O plimbare prin orașul natal – 20%
- Un picnic în casă – 13%
- O zi de spa acasă – 13%
- O seară de jocuri – 11%
- Un picnic spontan afară – 9%
- O întâlnire online (Zoom, FaceTime, etc.) – 7%