Trăim într-o perioadă în care tranzacțiile bancare se pot efectua apăsând doar de câteva ori pe un ecran.
Confortul a devenit unul dintre factorii cheie ale tuturor serviciilor,iar online banking-ul ne aduce serviciile bancare mai aproape de noi, fără a fi nevoie să mergem la bănci și să stăm la cozi infernale.
Tot mai multe sisteme bancare trec în mediul online, iar mai jos puteți regăsi câteva din tehnologiile care vor influența acest sector.
- Servicii personalizate
Experiența utilizatorilor devine tot mai importantă și aceasta va fi dusă la un alt nivel cu ajutorul inteligenței artificiale.
Aceasta din urmă va ajuta la oferirea de servicii personalizate pentru nevoile fiecărui client, ceea ce reprezintă esența banking-ului online.
Astfel, tehnologia va analiza comportamentul deținătorului contului pentru a identifica pași repetitivi și a putea avea parte de o comunicare mai bună cu utilizatorul bazat pe perspectivele oferite de date, crescând totodată retenția clienților.
- Securitate bancară infailibilă pentru a diminua frauda și pierderile
Securitatea este unul dintre cele mai importante aspecte când vine vorba de bănci. Sectorul bancar, financiar și cel al asigurărilor sunt puternic regulate.
Există multe metode prin care băncile asigură securitatea conturilor personale similare celor pe care site-uri precum Regina Maria, NetBet cazinouri online, Vola le folosesc. Cea mai populară este desigur protecția parolelor.
În ceea ce privește parolele, utilizatorii trebuie să țină minte ce parolă este utilizată pentru ce cont.
În ziua de azi, se utilizează deja metode mult mai sigure și mai simple precum autentificarea în doi pași.
Au mai apărut și verificarea amprentei ca metodă de siguranță pentru autentificare. Acum, acestor metode li s-au alăturat recunoașterea facială și cea a irisului.
Biometria este probabil cea mai confortabilă opțiune la momentul de față și combină securitatea cu ușurința utilizării.
- Digitalizarea pentru a mări confortul clienților
Principalul scop al internet banking-ului este de a optimiza confortul utilizatorilor. Pe lângă beneficiile evidente de a nu mai sta la cozi lungi, de a elimina birocrația și prezența fizică la bănci pentru anumite servicii, există multe alte aspecte ale banking-ului online facilitate de tehnologie care rezultă într-o experiență mai bună a utilizatorilor.
Mai mult, a ajutat cu comerțul online și cu transferul de fonduri de oriunde și oricând. Banking-ul online a eliminat complet conceptele de zi de lucru și ore de lucru pentru bănci.
- Mai puține greșeli în contabilitate
Utilizarea tehnologiei pentru a înlocui contabilitatea cu pix și foaie elimină erorile umane în calculele bancare.
Înlocuirea factorului uman cu digitalizarea, șansele de a face erori devine mult mai mic, crescând astfel nivelul productivității.
Eliminarea redundanței este, de asemenea, un produs secundar foarte important al progresului digital în acest domeniu.
- Business Intelligence pentru îmbunătățirea eficienței bancare
Integrarea Business Intelligence-ului în online banking este inevitabil și numeroasele beneficii pe care le aduce băncii sunt nenumărate.
Oferă informații precise, imparțiale și specifice funcției, bazate pe tendințele istorice bancare, actuale și viitoare, care ajută banca la creșterea eficienței, să-și eleveze serviciile și să genereze venituri mai mari.
Digitalizarea băncilor este inevitabilă, dar nu este ceva de temut. Siguranța datelor personale cât și facilitarea utilizării serviciilor bancare, alături de eliminarea erorilor umane vor fi doar câteva dintre elementele care vor îmbunătăți sectorul bancar online.