Unul din doi oameni au început un proces de identificare al unui nou job de la începutul pandemiei, arată un sondaj Happy Recruiter
Totuși, jumătate din totalul respondenților au renunțat la acesta cel puțin o dată în ultimele 12 luni.
Dintre aceștia, 27,8% susțin că noul loc de muncă nu aducea un plus de avantaje, 21% susțin că le e teamă de schimbare și 16% susțin că ofertele noi implică venituri mai mici.
Interesant este că 51% din totalul respondenților ar alege un angajator mai puțin cunoscut, dacă ar primi un venit cu 15% mai mare decât cel actual.
Distribuția pe domenii de activitate arată că în domeniile de producție și retail se preferă o companie cunoscută, în timp ce în domeniile serviciilor și office se preferă un salariu mai mare.
Oamenii nu ar renunța la o parte din venit pentru a lucra remote
Dacă ar putea alege, 39,61% dintre oameni ar prefera să lucreze hibrid, 31,44% ar prefera să lucreze de la birou și 28,95% ar prefera să lucreze de acasă.
83,66% dintre respondenți declară că s-au gândit cel puțin o dată în ultima perioadă să își schimbe domeniul de activitate.
Cu toate acestea, doar 1 din 4 angajați au început acțiuni concrete în această direcție prin cursuri de formare sau recalificare.
Din acest punct de vedere, angajații din România continuă să rămână pe ultimele locuri în EU la indicatorii privind învățarea permanentă/ lifelong learning.
76% dintre respondenți declară că ar prefera creșterea venitului în raport cu posibilitatea de a munci remote.
55% dintre respondenți declară că nu ar renunța la venit dacă ar fi puși să aleagă între a munci de acasă și a beneficia de un venit mai mic.
5% ar renunța chiar și la 20% din venitul lunar pentru posibilitatea de a lucra de acasă.