Unu din trei români plănuiește să își cumpere o locuință în următorul an

Peste jumătate dintre aceștia vor apela la un credit ipotecar

Unu din trei români plănuiește să își cumpere o locuință în următorul an, deși 70% consideră că prețul actual al unei case este supraevaluat, arată o analiză ING Bank.

Românii care intenționează să cumpere o locuință vor să o facă împreună cu un partener (65%) și accesând un credit ipotecar (54%).

22% dintre români aleg să își cumpere o casă pentru un trai mai bun, iar 19% deoarece doresc să se mute cu partenerul de viață.

Printre alte motive se enumeră și dorința de a cumpăra în loc de a închiria (14%) sau cea de a cumpăra și oferi spre închiriere o locuință (8%).

Printre detaliile importante la care se uită românii când doresc să cumpere un imobil se află prețul (37%) și locația (35%). De asemenea, cei interesați se mai uită la mărimea apartamentului, accesul la spațiile exterioare sau anul construcției.

Peste jumătate din cumpărători utilizează economiile personale (57%) și/sau salariul (55%) pentru avans. 85% ar prefera să acorde un avans mai mare și să achite rate mai mici.

Ce locuințe preferă românii

Preferințele românilor s-au modificat pe fondul pandemiei, 45% dintre români luând în calcul spațiul exterior și 44% o bună conexiune a internetului atunci când decid să achiziționeze o nouă locuință.

Printre punctele mai puțin importante se enumeră existența unei piscine sau a aerului condiționat, poziționarea în apropiere de centrul localității sau chiar a locului de muncă.

Pentru cei care dețin deja o locuință, dar sunt interesați să facă o schimbare, mărimea casei (38%) și spațiul exterior (35%) sunt aspectele pe care ar dori să le modifice.

Doi din trei români consideră că deținerea unui imobil reprezintă în general o investiție bună și că este o cale optimă pentru asigurarea unei securități financiare pentru vârsta pensionării.

În prezent, peste jumătate sunt mulțumiți de locuințele achiziționate, 58% declarând că dețin inclusiv un loc ce le asigură confortul necesar pentru lucrul de acasă.  

- publicitate -

trebuie să citești