Una din trei persoane a fost agresată pe rețelele de socializare, iar cauzele hărțuirii online pentru 29% dintre victime au fost postările despre hobby-urile și interesele proprii.
Cercetarea ING Bank arată că românilor le place să posteze despre hobby-urile și interesele proprii (48%). Totuși, criticile și comentariile negative îi fac pe un sfert din ei să ezite când postează pe rețelele sociale.
Majoritatea celor intervievați (84%) consideră că este mai probabil să primească reacții negative online, 58% spun că au primit reacții negative la postările din social media.
Din aceste motive, unul din cinci (21%) a declarat că nu postează sub propria identitate, iar 36% au spus că prietenii lor își ascund identitatea pe aceste rețele. Mai mult, 43% dintre intervievați spun că li se întâmplă frecvent cunoscuților lor să primească comentarii negative online.
Cercetarea a arătat că 86% dintre respondenți recunosc agresiunea online pe care o văd pe rețelele sociale și definesc comentariile ca fiind cu ură, insulte, glumițe jignitoare sau critici.
Un total de 69% dintre utilizatorii de internet consideră că acestea reprezintă o problemă în zilele noastre în societate.