Un „tsunami” de falimente va lovi jucătorii din piața de retail americană, arată o analiză realizată de Michael McGrail, COO Tiger Capital Group pentru Yahoo Finance.
Pandemia declanșată de noul coronavirus a determinat închiderea magazinelor sau reducerea programului pentru numeroși retaileri, fapt care a dus la o scădere considerabilă a încasărilor.
Într-o analiză citată de USA Today, se arată că peste 100.000 de magazine se vor închide până în 2025, în SUA. Acest lucru vine în contextul în care oamenii au început să cumpere mai mult online, iar cei care merg în magazine nu vor mai pierde timpul printre rafturi.
În America o familie face cumpărături online de aproximativ 5.800 de dolari pe lună, o creștere de 11% față de anul trecut.
Cele mai afectate magazine vor fi cele de fashion, electronice sau mobilă, dar și centrele comerciale vor fi afectate de aceste închideri, în SUA fiind de așteptat ca peste 100 de mall-uri să se închidă, sau să își schimbe activitatea.
Conform Forbes, Neiman Marcus și JC Penney sunt cele mai mari nume de pe lista de retaileri care s-ar putea să își declare falimentul în acest an, după ce ambele companii au depășit termenele de plată pentru ratele unor credite.
Nici Macy’s, cel mai mare lanț de magazine universale din SUA nu pare să fie într-o situație foarte bună, după ce compania a anuțat că evaluează posibiltatea de a contracta împrumuturi de peste 5 miliarde de dolari pentru a depăși această perioadă. Creditele vor fi garantate cu stocul de produse și spațiile comerciale pe care le deține.
Magazinele Macy’s, inclusiv magazine ale brandurilor proprii Bloomingdales și Bluemercury sunt închise din data de 18 martie, iar toți cei peste 130.000 de angajați sunt în șomaj tehnic.