Un sfert dintre tinerii între 18 și 24 și-au pierdut joburile în pandemie

Aproape un sfert dintre tinerii cu vârsta între 18 și 24 ani, circa 325 milioane de persoane la nivel global, și-au pierdut locurile de muncă sau au veniturile diminuate din cauza pandemiei.

Raportul PwC notează că, deși numărul tinerilor cu vârste între 15 și 24 de ani a crescut cu 30% între anii 1999 și 2019, rata de angajare în rândul lor a scăzut cu aproximativ 12%.

Dintre tinerii care sunt angajați, mulți se află în economia informală și ocupă locuri de muncă cu salarii mici, condiții de muncă periculoase și cu siguranța redusă.

Dintre cei care au un loc de muncă formal, mulți sunt angajați pe poziții inferioare calificării lor pentru că nu au competențe aliniate cu nevoile angajatorilor.

Care este situația în România?

Potrivit Institutului Național de Statistică, în trimestrul al doilea din 2021, rata de ocupare a tinerilor (15-24 ani) din România a fost de 22%.

Este de aproape 3 ori mai mică decât rata de ocupare a populaţiei generale în vârstă de muncă (15-64 ani), de 62,4%.

Mai mult, multe locuri de muncă care tradițional au fost ocupate de tineri riscă să fie automatizate, într-un ritm accelerat.

Mai îngrijorător este că 63% dintre tinerii între 15 și 24 de ani de la nivel mondial nu au acces la internet acasă pentru a învăța cel puțin competențe digitale de bază.

În România, peste 40% dintre directorii generali se arată interesați de adaptarea strategiei forței de muncă și de creșterea productivității prin automatizare și tehnologizare.

Circa jumătate dintre directorii generali din România planifică creșteri de peste 10% a investițiilor în transformare digitală.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Lidl deschide magazinul din proiectul imobiliar Elite City Cluj-Napoca

Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Cluj-Napoca, la data de 13 februarie. Acesta...

1 din 2 români postează cel puțin o dată pe săptămână pe social media

8 din 10 români din mediul urban utilizează zilnic diferite platforme de social media. Mai mult, 18% dintre aceștia postează zilnic pe...