Oanaliză GLAMI arată că 27% dintre respondenții români au afirmat că plănuiesc să economisească energie electrică și gaz, dar să compenseze căldura redusă din încăperi cu un strat suplimentar de haine.
Alți 17% au susținut că deja procedau astfel, deci nu au posibilitatea de a suporta o temperatură și mai scăzută în locuință, iar 24% așteaptă să vadă cum evoluează prețurile, decizia fiind luată pe baza fluctuațiilor viitoare.
Un procent covârșitor al participanților la sondaj, 77%, observă o creștere a prețurilor când vine vorba de îmbrăcăminte și încălțăminte (cu 10% mai mare decât răspunsurile primite la aceeași întrebare în luna aprilie).
Ca urmare, 16% dintre participanții la studiu intenționează să reducă semnificativ cheltuielile de modă. 5 români din 10 (53%) plănuiesc să profite mai mult de promoții și reduceri finale, însă nu-și doresc în mod special diminuarea bugetului.
Alți 3% nu știu încă modul în care vor acționa, iar 28% refuză schimbarea obiceiurilor la acest capitol. Un motiv pentru aceasta este că au achiziționat doar articolele necesare, deci nu pot cumpăra mai puțin de atât (30%).
Alte motive sunt trecerea la sezonul rece – copiii și adulții au nevoie de haine groase (27%) și prezența impulsului psihologic pozitiv al cumpărăturilor, ce provoacă o stare de bine (25%).