Un sfert dintre angajați și-ar da demisia fără să aibă un plan de rezervă

Trendul din SUA și Europa de Vest, de a renunța la actualul loc de muncă, pare că devine din ce în ce mai prezent și pe plan local.

Astfel, 21% dintre respondenții sondajului au mărturisit că, dacă nu ar mai fi mulțumiți de jobul actual, ar demisiona chiar dacă n-ar avea altă ofertă concretă.

Restul de 79% sunt însă mai cumpătați în fața schimbărilor și spun că ar rămâne la jobul actual până când ar găsi o nouă oportunitate profesională.

În același timp însă, 82% dintre cei care au pus ca principală prioritate pentru 2022 să-și schimbe locul de muncă recunosc că deja au început să-și caute un alt job.

Mai mult decât atât, 43% dintre aceștia cred că au nevoie de maximum trei luni pentru a obține oferta profesională pe care și-o doresc.

Prioritățile pentru 2022 ale candidaților sunt ambițioase

71% dintre respondenți vizează o schimbare profesională, fie că vorbim de un job nou în România (30,8%) sau în afară (4,1%), fie de un salariu mai bun (30,9%).

Alții vizează schimbări de carieră mai curajoase, cum ar fi reconversia profesională (5,2%).

În continuare, cei mai atractivi angajatori pentru români sunt multinaționalele, cu peste o treime dintre respondenți pentru care ar fi prima alegere.

La pol opus, 11% ar alege să lucreze pentru o companie românească, în timp ce 25% s-ar orienta către cele de dimensiuni mai mici sau chiar start-up-uri.

În același timp, flexibilitatea rămâne unul dintre principalele criterii care contează pentru români atunci când își aleg un nou angajator.

Astfel, 18% dintre ei ar opta pentru o companie care oferă posibilitatea de a lucra 100% remote, fără să ia în calcul alte criterii.

CITEȘTE ȘI: 2021 a adus cu 25% mai multe joburi și interes crescut pentru telemuncă

- Publicitate -

Prețurile apartamentelor au crescut și în luna aprilie. Au fost realizate 15.000 de tranzacții

În luna aprilie a acestui an, prețurile apartamentelor de vânzare au înregistrat o creștere de 14% comparativ cu luna...

Mai mulți vizitatori și vânzări mai mari pentru chiriașii NEPI Rockcastle

Vânzările chiriașilor centrelor comerciale NEPI Rockcastle, excluzând hypermaketurile, au fost cu 10,5% mai mari primul trimestru din 2024 față...