În perioada 1-8 martie 2023, cu ocazia Mărțișorului și Zilei Internaționale a Femeii, piața de cadouri a crescut cu 64% comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, arată o analiză Limitless Agency.
Astfel, cel mai scump produs comandat din online-ul românesc în această perioadă a costat 49.000 lei (aproximativ 10.000 euro), fiind un ceas de lux creat de o casă de modă din Franța.
Cu ocazia Zilei Femeii, cele mai comandate produse din magazinele online au fost parfumurile și produsele cosmetice, iar valoarea medie a comenzilor a fost de 355 lei, în creștere ușoară față de anul trecut, de la 352,5 lei.
Cel mai comandat parfum a fost Chanel – Coco Mademoiselle, care costă între 400 lei și 800 lei în funcție de cantitate și ofertele din online.
În perioada 1-8 martie 2023 numărul de tranzacții a crescut cu 63% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar numărul de utilizatori pe magazine online din nișa de cadouri a crescut aproape 60% comparativ cu 2022.
Pe de altă parte, odată cu creșterea veniturilor pe nișa de cadouri, au crescut costurile de marketing pentru promovare online, mai exact CPC (cost per click) este mai mare cu 30% față de anul trecut.