Opțiunea muncii de acasă devine un element hotărâtor în alegerea următoarei destinații de carieră pentru trei sferturi dintre salariații români, conform EY.
Munca de acasă nu era o metodă de lucru utilizată în România în perioada care a precedat pandemia, fiind privită cu neîncredere de companii.
Astfel, 48% dintre respondenții studiului EY nu utilizaseră niciodată telemunca în relațiile profesionale.
Care au fost provocările muncii remote
Cea mai mare provocare pentru salariații care au lucrat de acasă a fost gestionarea programului de lucru și a orelor efectiv lucrate.
Astfel, 38% dintre participanții la studiu au declarat că au lucrat mai multe ore în perioada pandemiei, iar 54% și-au modificat orarul clasic de lucru în diferite forme.
Totuși, 68% dintre respondenți consideră că facilitățile avute în perioada derulării activității de acasă au fost suficiente.
În privința realizării sarcinilor de serviciu, 73% dintre cei intervievați sunt încrezători și foarte încrezători că sarcinile primite au fost îndeplinite.
Beneficiile și provocările telemuncii
Dezechilibrul între planul muncii și cel al vieții personale se detașează ca principal risc al lucrului de acasă, 24% dintre respondenți subliniind această situație.
Oamenii sunt îngrijorați și de colaborarea redusă și comunicarea ineficientă, ambele semnalate de 14% dintre participanți.
Din perspectiva beneficiilor aduse de munca de acasă, eliminarea costurilor de transport se situează pe primul loc și este menționată de 23% dintre respondenți.
Alți 16%, respectiv 14% dintre participanți, declară că au identificat modalități mai eficiente de derulare a activității și că s-au concentrat mai bine de acasă.