Trei sferturi dintre proiectele de retail noi din 2022 vor fi livrate în orașe regionale

Stocul modern de retail din România a ajuns la 4,02 milioane mp la finalul primului trimestru din 2022, arată datele CBRE. Parcurile de retail câștigă tot mai mult din ponderea totală.

Din spațiile livrate în primul trimestru al anului, 37% din suprafața totală au fost parcuri de retail, în timp ce restul de 63% au fost centre comerciale, dar acest raport se va schimba până la sfârșitul anului.

2022 a debutat cu inaugurarea extinderii centrului comercial Colosseum, o devoltare de 16.500 mp și Băilești Retail Park cu o suprafață de circa 3.000 mp.

Interes în creștere pentru orașele regionale

Cele mai multe dintre proiectele aflate în dezvoltare vor fi livrate în orașe regionale, respectiv 13 din cele 17 proiecte de retail care vor fi finalizate în 2022.

Până la sfârșitul anului, se așteaptă ca aproximativ 147.000 mp să fie adăugați la stocul national modern de retail, din care 22% vor fi livrați în București.

Cele mai impotrtante proiecte de centre comerciale sunt extinderile Electroputere Parc și Mall Alba. Un singur proiect este nou, componenta de retail a AFI City București.

În ceea ce privește parcurile de retail noi, cele 14 proiecte au o suprafață închiriabilă totală de 131.000 mp. Trei sunt extensii ale unor proiecte deja inaugurate (Shopping Park Tulcea, Baia Mare Value Center și Roman Value Center).

Celelalte 10 dezvoltări, reprezentând 91% din suprafața ce urmează a fi dezvoltată ca parcuri de retail, sunt proiecte de dimensiuni medii și mari.

Cel mai mare dintre acestea este FunShop Park Timișoara (10.800 mp), urmat de Shopping Park Giurgiu (9.300 mp) și Shopping Park Slatina (8.600 mp).

Vor fi dezvoltate și două parcuri comerciale în București, unul dintre ele în Băneasa, Greenfield Plaza (7.100 mp), cel de-al doilea pe Autostrada A3 în zona Pipera, Lemon Retail Park (6.0000 mp).

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Lidl deschide magazinul din proiectul imobiliar Elite City Cluj-Napoca

Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Cluj-Napoca, la data de 13 februarie. Acesta...

1 din 2 români postează cel puțin o dată pe săptămână pe social media

8 din 10 români din mediul urban utilizează zilnic diferite platforme de social media. Mai mult, 18% dintre aceștia postează zilnic pe...