Trei din patru români vor renunța la early booking anul acesta

Românii vor renunța la a-și rezerva vacanțe în regim de early booking în următoarele 9 luni de zile, arată un sondaj realizat de IRI Travel cu ajutorul partenerilor săi din țară.

Astfel, turiștii din zona Moldovei sunt mai reticenți cu privire la rezervarea unei vacanțe în regim de early booking, ei reprezentând peste un sfert dintre pesimiști (27%). Aceștia sunt urmați de către cei din zona Transilvaniei, cu un procent de 22%, în timp ce pe locul 3 se află dobrogenii, cu un 19%.

Turiștii din zona Olteniei sunt pe locul 4, cu 13%, iar muntenii, locul 5 cu 9%.

Aproximativ 10% dintre cei chestionați nu au dorit să răspundă întrebărilor puse de consultanții de turism.

Vacanțele se vor rezerva în regim de last minute

„În contextul pandemiei Covid-19, putem vorbi de o schimbare radicală a obiceiurilor turistului, chiar și după ce vom reveni la normal. Pe lângă o mai mare atenție la siguranță, la igienă, la securitatea oferită de transportator, de hotel sau de către destinație în sine, modul de efectuare a rezervării se va schimba radical. Turiștii vor dori mai multă flexibilitate în rezervarea ofertei și mai ales posibilitatea de a anula cu puțin timp înaintea plecării. Pe termen scurt dar și mediu, turiștii nu își vor mai face planuri cu multe luni înainte de plecare”, a declarat consultantul în turism, Traian Bădulescu.

Sondajul a fost realizat prin telefon pe un eșantion de aproximativ 1.250 de persoane, în momentul în care turiștii au fost contactați sau i-au contactat pe consultații în turism pentru a-și reprograma sau anula vacanțele.

Numai 1136 de persoane au răspuns cu privire la planurile de vacanță. Întrebările au fost puse în perioada 22 aprilie – 4 mai.

- Publicitate -

Salteaua perfectă pentru un somn odihnitor

Somnul este o parte esențială a unei vieți armonioase din toate punctele de vedere. O rutină de odihnă corespunzătoare...

OMV modernizează rețeaua de stații de carburanți din Europa Centrală și de Est

OMV va introduce, în următorii trei ani, o nouă identitate de brand în șapte țări din Europa Centrală și...