Trei din patru clienți ai farmaciilor fizice, cu vârsta cuprinsă între 25-55 ani din mediul urban, au cumpărat produse și din farmacii online.
Cea mai mare parte a respondenților au avut o primă experiență de cumpărare online în ultimele șase luni, arată datele Professional Farmaline.
Totodată, o treime dintre clienții farmaciilor online estimează o creștere a frecvenței comenzilor lor în următoarele șase luni.
Un cumpărător care a optat pentru o farmacie online a făcut în medie nouă comenzi, cele mai multe fiind plasate de la debutul pandemiei.
Cele mai populare categorii de produse pe care românii le-au cumpărat dintr-o farmacie online au fost: suplimente alimentare, produse de îngrijire a pielii și corpului, medicamente.
88% dintre respondenții studiului au declarat că ultima dată când au cumpărat dintr-o farmacie au planificat procesul de cumpărare, știind de dinainte ce produse vor să cumpere.
Pentru restul de 12%, decizia de cumpărare a fost o acțiune spontană, neștiind ce produse vor achiziționa în final.
Interesant este că trei din patru respondenți au declarat că și-ar dori să poată contacta de la distanță un farmacist pentru consiliere în cazul unei probleme de sănătate minore.
Profilul cumpărătorului care achiziționează produse din farmacii online
În ceea ce privește profilul clienților farmaciilor online, 68% dintre aceștia sunt femei, 80% au studii superioare, în timp ce 56% au un venit personal de peste 3100 lei.
Categoria de vârstă care optează cel mai des pentru cumpărături în farmaciile online este 35-39 ani (20% dintre respondenți), urmată de cele între 30-34 ani și 50-55, fiecare cu 19%.
În topul celor mai active regiuni din țară la categoria cumpărături online din farmacii pe primul loc se află București-Ilfov cu 22%, urmată de Nord-Est și Sud-Est cu 14%.