Trei criterii de care să ții cont înainte să alegi organizația de transfer responsabilitate

Ești antreprenor și pui pe piață (produci sau imporți) echipamente electrice?  Asta înseamnă că produci și deșeuri DEEE.  Printre obligațiile legislative, una dintre atribuții care îți revin este să manageriezi corect deșeurile generate. Lega spune că toate companiile care pun pe piață produse electronice și electrocasnice sunt responsabile de acestea până la finalul ciclului de viață având obligația organizării sistemului de management atunci când  ele devin deșeuri.

Poate fi destul de greu să bifezi toate etapele implicate în proces, mai ales dacă nu cunoști îndeaproape reglementările juridice.

Așadar, dacă ai o firma care comercializează produse electrice și electronice, trebuie să îți îndeplinești obligațiile de mediu. Pentru acest lucru, poți apela la o organizație de transfer de responsabilitate.

Vrei să te bucuri de cele mai bune servicii? Descoperă câteva informații utile și sfaturi practice de care să ții cont pentru a facilita un parteneriat profitabil atât pentru companie, cât și pentru mediu.

Ce reglementări și cerințe legale există pentru transferul de responsabilitate

Hotărârea nr. 856 din 16 august 2002 stabilește faptul că agenții economici sunt obligați să întocmească o evidență a gestiunii deșeurilor. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 92 din 19 august 2021 trasează, de asemenea, regimul echipamentelor electrice scoase din uz.

La ce să fii atent când alegi organizație de transfer responsabilitate cu care vei colabora?

sursă foto: environ.ro

Prin transferul de responsabilitate, companiile economisesc timp prețios care poate fi redirecționat în alte direcții. Reglementările care vizează gestionarea DEEE sunt complexe și în continuă schimbare, iar  firmele specializate în transferul de responsabilitate sunt la curent cu noile propuneri venite din partea autorităților competente.

Înainte de o asemenea colaborare verifică dacă organizația respectivă:

  • Funcționează în conformitate cu reglementările legale și deține certificarile de siguranță și calitate – Asigură-te că parteneriatele sunt încheiate corect. Eventual, citește câteva recenzii și cere părerea clienților care au colaborat deja cu echipa.
  • Experiența – Fără îndoială, experiența își spune cuvântul. O organizație cu experiență nu doar că e mai stabilă, dar te poate ajuta prin consultanța personalizată și o gamă diversificată de soluții.
  • Nivel de implicare – Nu în ultimul rând, vezi dacă responsabilii de reciclare electronice vin cu inițiativă și sunt implicați în campanii de informare și conștientizare (verifică pe site-ul lor). Ar fi de dorit ca organizația să fie recunoscută pe piață și să creați astfel o asociere de brand pozitivă.

Cum să-ți crești afacerea în mod responsabil?

Pe lângă contactarea unei firme de profil, iată câteva idei la care poți apela pentru a-ți construi o imagine de succes pe piață:

  • Apelează la principii etice atât în ceea ce privește interacțiunea cu angajații, cât și cu furnizorii.
  • Adoptă practici responsabile de producție și implementează soluții durabile la nivelul afacerii.
  • Comunică transparent și fii deschis la nou. Ia în considerare feedback-ul primit și arată că ești conștient de efectele pe care le au deșeurile.

Adoptă și tu soluții eficiente la nivelul business-ului tău și bucură-te de rezultate!

- Publicitate -

Brandul românesc 5 to go urcă pe locul 7 în topul european al cafenelelor

Brandul românesc 5 to go, care a depășit recent borna de 600 de locații deschise, urcă pe locul 7...

Mai bine de jumătate din angajații la stat au vârsta cuprinsă între 45 și 65 ani

În sectorul public, majoritatea persoanelor sunt de vârstă mai înaintată, 54% dintre persoanele din categoria de vârstă 46-55 ani...