Tranzacțiile online, mai sigure decât cele cash? Cum pot plăti în siguranță cei care cumpără criptomonede

Securitatea digitală în comerțul online este în creștere în întreaga lume. Tranzacțiile online au evoluat simțitor în ultimii ani, inclusiv în România, iar pandemia și tendințele globale au propulsat utilizarea pe scară largă a serviciilor bancare digitale securizate.

În același timp, plățile offline par mai nesigure ca niciodată, ca urmare a unor încălcări de securitate la marii comercianți cu amănuntul.

Pe de altă parte, creșterea numărului celor care cumpără criptomonede a deschis o serie de oportunități pe piața electronică de reducere a tarifelor tranzacționale.

În țara noastră, plata cu criptomonede a devenit un mod de a face cumpărături online la îndemâna oricui.

Numărul de magazine unde pot plăti cei care cumpără criptomonede  este în continuă creștere, iar acest lucru creează un climat de siguranță pentru utilizatori.

În 2019, în România existau 15 magazine din diverse domenii (de la turism, alimentație, servicii software, până la farmacie, sănătate sau modă) care acceptau plăți în Bitcoin.

La începutul acestui an, a fost lansat un serviciu de plată cu criptomonede direct la casa de marcat. Serviciul este disponibil în mai multe magazine, de la cele de proximitate până la hypermarketuri.

Cum pot influența cei care cumpără criptomonede piața de e-commerce

La nivel global, 80% dintre utilizatorii de Internet fac constant cumpărături online. Comerțul electronic crește rapid, cu 9,5% pe an, și se așteaptă să depășească creșterea vânzărilor clasice în următorii 5 ani.

În România, NETOPIA Payments, procesator de plăți electronice, a raportat o creștere cu 60% a volumului total procesat în urma tranzacțiilor cu cardul din 2020, comparativ cu anul anterior.

Aceste creșteri și modificări ale pieței de e-commerce ne determină să luăm în considerare o serie de întrebări importante care afectează fiecare consumator și comerciant cu amănuntul.

Sunt tranzacțiile online mai sigure decât cele offline? Acest trend va propulsa comerțul electronic în următoarea sa etapă de creștere? Cum pot influența cei care cumpără criptomonede piața de e-commerce?

Cert este că ceea ce se schimbă în mod vizibil este atitudinea față de plățile online. Asta și datorită faptului că tranzacțiile online au devenit mai sigure decât oricând, datorită progreselor în tehnologia de plăți digitale, schimbărilor demografice și evoluției în materie de securitate cibernetică.

Iar pentru cei care cumpără criptomonede, piața de e-commerce pare din ce în ce mai atractivă: există studii care sugerează că, în următorii 5-6 ani, 50% din economia mondială va fi acaparată de monedele digitale, subliniind în continuare importanța acestora în viitorul tranzacțiilor comerciale.

Cum să folosești criptomonedele în comerțul electronic

Concluzia este simplă: monedele virtuale și piața de e-commerce au un punct comun – reprezintă cheia către viitor.

De aceea, încetul cu încetul, se creează o sinergie vizibilă în cazul companiilor care adoptă criptomonedele ca formă de plată.

Folosirea monedelor virtuale în comerțul electronic aduce avantaje de ambele părți.

Comercianții, pe de o parte, au acces pe piețe mai largi și posibilitatea să atragă consumatorii din întreaga lume. Acest tip de tranzacții înseamnă, de asemenea, mai multă siguranță, taxe reduse și tranzacții rapide.

Iar cei care cumpără criptomonede și aleg să plătească on-line cumpărăturile beneficiază de ușurință, confort și viteză mai mari pentru tranzacții.

Ei nu mai trebuie să meargă la bancă, să retragă bani sau să introducă un număr de card înainte de a trimite o comandă la plată.

Totul, în deplină siguranță: un sistem blockchain asigură securitatea oricărei operațiuni efectuate.

- Publicitate -

Welcome Wendy’s! Primul restaurant al americanilor din România se deschide în 2025

Wendy's a semnat acorduri de franciză cu companii din România și Irlanda, cu obiectivul de a dezvolta sute de...

Tranzacții imobiliare de peste 400 milioane euro în prima jumătate a anului

Primul semestru din 2024 s-a încheiat cu tranzacții imobiliare de 419 milioane de euro în România, de peste două...