Tranzacțiile online cu cardul de Black Friday au crescut cu 27% față de 2021

Suma medie cheltuită în ediția din acest an a evenimentului a fost de 322 lei, în scădere față de 2021, când s-a situat la circa 370 lei

În ziua de 11 noiembrie 2022, când majoritatea comercianților au desfășurat campania de  Black Friday, numărul tranzacțiilor online cu cardul a crescut cu aproximativ 27% comparativ cu anul trecut.

Din datele NETOPIA Payments, s-au procesat, în medie, 80 de tranzacții pe minut anul acesta de Black Friday, vârful de tranzacții s-a înregistrat la ora 14:15, iar cea mai mare sumă cheltuită s-a ridicat la peste 35.000 lei, pentru un echipament de supraveghere.

În ceea ce privește categoriile de produse preferate de români cu ocazia Black Friday 2022, în top s-au aflat încălțămintea, retailul generalist, suplimentele alimentare și cosmeticele, urmate de aparatură foto și cărți.

Mai mult de două treimi (68,5%) din totalul comenzilor procesate de Black Friday au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai mulți dintre utilizatori preferând această variantă în detrimentul desktop-ului (31%).

Datele demografice de anul acesta ale procesatorului de plăți NETOPIA mai arată că majoritatea achizițiilor online au fost realizate de femei, în proporție de 54,1%, în timp ce ponderea bărbaților a fost de 45,9%.

De asemenea, grupa de vârstă cu cele mai multe achiziții a fost de 35-44 ani (25,72%), urmată îndeaproape de 25-34 ani (23,69%), 45-54 ani (21,24%), 18-24 ani (12,77%), 55-64 ani (9,74%) și 65+ ani (6,83%).

CITEȘTE ȘI: Sameday a livrat peste 2 milioane de colete de Black Friday

- Publicitate -

1 din 7 români consideră că deșeurile de plastic din natură au devenit o problemă majoră

Deșeurile din plastic aruncate în natură – în păduri, ape sau pe marginea drumului – sunt considerate una dintre...

Românii au nevoie de o sumă mai mare decât salariul mediu anual mediu ca să-și permită o mașină SH

După analizarea piețelor de mașini second hand din 23 de țări europene, s-a constatat că, în medie, este nevoie...