Traficul de internet si date a crescut cu 26% în timpul stării de urgență

In cele 60 de zile de stare de urgenta, traficul de internet si date a crescut in medie cu 26%, adica 30% in retelele fixe si 5% in retelele mobile.

Traficul de voce a inregistrat o crestere medie de 11%, comparativ cu cele 60 de zile de dinaintea instaurarii starii de urgenta. 

In perioada 16 martie-15 mai 2020, utilizatorii din Romania au consumat un trafic de internet si date de 1,8 mii PB (+30% fata de perioada anterioara) in retelele fixe, respectiv de 0,2 mii PB (+5%) in retelele mobile.

Cresterea mai pronuntata a traficului de date in retelele fixe poate fi corelata cu faptul ca cei mai multi utilizatori s-au aflat la domiciliu in perioada starii de urgenta, folosind mai degraba conexiunea Wi-Fi a router-ului de internet fix decat internetul mobil, inclusiv pentru consumul de voce sau date pe dispozitivele mobile.

In cazul traficului de voce, apelurile efectuate au crescut pe perioada starii de urgenta cu 11%, depasind 13 miliarde de minute (97% fiind realizat in retelele mobile). 

22 martie, ziua cu cel mai mare consum de date. 23 martie cu cel mai mare consum de voce

Estimarile ANCOM arata ca cele mai aglomerate intervale orare din perioada starii de urgenta, din punctul de vedere al utilizarii retelelor de comunicatii fixe si mobile (internet si telefonie), au fost:

  • Intre orele 18-19 in data de 22 martie 2020 – 2,3 PB, cel mai mare consum de internet si date in retelele fixe.
  • Intre orele 11-12 in data de 23 martie 2020 – 35 milioane minute vorbite, cel mai mare consum de voce
  • O crestere similara s-a inregistrat si in data de 19 aprilie 2020 (orele 11-12), un varf traditional in prima zi de Pasti.
  • Intre orele 20-21 in data de 25 martie 2020 – 0,25 PB, cel mai mare consum de internet si date in retelele mobile
- Publicitate -

Salteaua perfectă pentru un somn odihnitor

Somnul este o parte esențială a unei vieți armonioase din toate punctele de vedere. O rutină de odihnă corespunzătoare...

OMV modernizează rețeaua de stații de carburanți din Europa Centrală și de Est

OMV va introduce, în următorii trei ani, o nouă identitate de brand în șapte țări din Europa Centrală și...