Pentru a face faţă concurenţei tot mai strânse, site-urile de comerţ electronic trebuie să fie optimizate SEO câte mai bine la nivel de pagină de produs.
Acest lucru a devenit şi mai evident în timpul pandemiei, când oamenii au ales să cumpere online produsele de care aveau nevoie, în loc să meargă la magazinul fizic.
Şi, cu atât de multe produse concurente, este imperativ necesar ca magazinul şi marca ta să ajungă pe prima pagină a căutărilor.
Consumatorii folosesc o mulţime de termeni pentru a găsi produsele şi, dacă vei avea pagini optimizate după aceste căutări, nu numai că vei obţine trafic, dar sunt şi şanse mai mari să faci conversii valoroase.
Iată câteva sfaturi care te pot ajuta să fii cu un pas înaintea concurenţilor şi să îţi creşti vânzările de produse:
Optimizează textul după cuvinte cheie
Studiul cuvintelor cheie este esenţial pentru a realiza eficient optimizarea denumirii produselor. Când realizezi studiul, foloseşte termeni şi subiecte axate pe ceea ce caută consumatorii. Nu te fixa pe volum, ci pe relevanţă şi pe ceea ce vor converti în realitate.
Paginile de produse au potenţial tranzacţional, aşa că este necesar să te asiguri că sunt optimizate pentru ceea ce caută consumatorii şi vor sigur să cumpere.
De exemplu, dacă un utilizator caută explicit ,,Pensula Serai S755 Expression E77”, poţi să fii sigur că este gata să o achiziţioneze! De aceea, este esenţial să optimizezi atât denumirea produsului, cât şi textul din descrierea acestuia.
Optimizează meta descrierile şi titlul paginilor
Etichetele de titlu şi meta descrierile sunt alte elemente importante pentru optimizarea unei pagini de produs. Este esenţial să te asiguri că ai folosit informaţii şi detalii precum:
Marca produsului;
Denumirea produsului;
Numărul sau seria modelului;
Alte informaţii importante.
Foloseşte conţinut relevant şi de calitate
Conţinutul unic şi de calitate este esenţial pentru optimizarea SEO a unui magazin online. Acesta trebuie să răspundă clienţilor la toate întrebările pe care le au şi este cheia unei poziţii cât mai bune în SERP-uri.
Dacă vizitatorii nu vor considera util conţinutul este foarte posibil să părăsească site-ul şi să caute în altă parte. Trebuie să îmbunătăţeşti conţinutul în urma unui studiu pe cuvinte cheie.
De asemenea, ia în considerare adăugarea unei secţiuni de întrebări frecvente şi răspunsuri care să furnizeze clienţilor toate informaţiile de care ar putea avea nevoie. Astfel, sunt şanse mai mari să vinzi mai multe produse!
Scrie descrieri unice de produs
Nu folosi aceeaşi denumire pentru toate produsele dintr-o categorie! Pentru a nu rata oportunităţi uriaşe, alege să aloci timpul necesar pentru a personaliza şi a detalia fiecare denumire.
Fiecare produs trebuie să conţină marca şi câteva detalii unice. Astfel, oferi consumatorilor informaţii care îi vor încuraja să intre pe site-ul tău pentru mai multe detalii, vei câştiga trafic şi, în cele din urmă, vânzări.
Încurajează şi publică review-urile şi recenziile clienţilor
Mărturiile şi părerile clienţilor care deja au încercat produsul tău pot fi foarte convingătoare şi îi pot ajuta pe cei care, încă nu s-au hotărât, să cumpere de la tine. De aceea, este important să încurajezi clienţii care au cumpărat de la tine să posteze review-uri şi recenzii despre produsele achiziţionate. Paginile cu produse cu recenzii de la clienţi convertesc cu până la 58% mai mulţi vizitatori decât cele fără recenzii.
Pe lângă faptul că ajută la construirea încrederii şi a autorităţii mărcii, oferă conţinut nou şi unic, pe care Google îl va aprecia.
Foloseşte imagini şi videoclipuri de calitate
Dacă până acum 5 ani se spunea că o poză face cât 1000 de cuvinte, acum se pune din ce în ce mai mult accent pe filmările video cu informaţii şi exemplificarea modului de utilizare şi funcţionare a produselor.
De aceea, nu trebuie să lipsească de pe paginile tale de produse atât imaginile de calitate, cât şi video-urile. Astfel, oferi vizitatorilor informaţii suplimentare de care au nevoie pentru a se simţi încrezători în alegerea făcută.
Include în paginile de produse conţinut de calitate precum:
- Filmări care răspund întrebărilor celor mai frecvente;
- Secţiunea de întrebări şi răspunsuri cu alţi clienţi;
- Imagini cât mai explicite cu produsul sau conţinutul kiturilor.
Optimizează viteza de încărcare a paginii
Se spune că un utilizator îşi poate pierde răbdarea dacă pagina se încarcă în mai mult de 4 secunde! Prin urmare, paginile de produse din magazinul tău online trebuie să fie cât mai bine optimizate pentru a se încărca rapid pe orice display şi mobil.
Cu cât viteza de încărcare este mai mică, cu atât experienţa vizitatorului este mai satisfăcătoare şi el devine mai încrezător în marca şi produsele tale. Acest lucru contribuie la creşterea vânzărilor, a câştigurilor, dar şi a numărului de pagini accesate pe sesiune, oferindu-ţi un avans considerabil în faţa concurenţei. Totodată, scade sesizabil rata de respingere.
Rezolvă în timp util erorile şi problemele tehnice ale paginilor de produse
Paginile de produse sunt deseori duplicate, iar acest lucru poate genera o mulţime de probleme SEO precum cele legate de duplicarea conţinutului sau de divizarea acţiunii linkului.
Poţi evita aceste probleme realizând periodic un audit al paginilor de produse. Astfel, vei vedea ce probleme tehnice şi de conţinut există şi le poţi soluţiona în timp util.
Fii atent la duplicarea etichetelor de titlu şi a meta descrierilor, timpii mari de încărcare a unei pagini, legături rupte, prea puţin conţinut, eroarea 404 sau 302, lipsa datelor structurate, etc.
Câteva sfaturi cu ce NU trebuie să faci pe paginile de produse
- Nu folosi descrierile de produse de pe site-ul producătorului.
- Nu elimina paginile cu produsele de sezon după finalizarea perioadei de vârf.
- Nu folosi optimizarea automată pentru a popula dinamic numele produselor cu eticheta de titlu şi marca.
- Nu elimina paginile cu produsele epuizate sau temporar indisponibile, mai ales dacă URL-ul are clasament şi trafic. Poţi, însă, să oferi clienţilor sugestii de alte produse asemănătoare, până când produsul dorit revine în stoc.
- Nu folosi CTA-uri neconvingătoare.
- Nu optimiza pagina de produs pentru cuvinte cheie cu un volum mic.
- Nu rata niciodată oportunităţile pentru linkuri interne şi backlinkuri.
- Nu uita niciodată de optimizarea pentru mobil.